Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva foretrekker du? Forumbredde osv.

muffins

Medlem
Lurer litt på dette her. Hvis du hadde hatt mulighet til å velge om forumbredden skulle vært bestemt, eller at bredden følger skjermoppløsningen, hva ville du valgt?

Ta et eksempel. Webforumet har jo en bredde som følger oppløsningen uansett hvor stor oppløsning du måtte ha. Diskusjon.no har derimot en bredde på ca. 950 px, og er den samme for alle oppløsninger.

Så hva foretrekker du? Og hvorfor?
 

muffins

Medlem
Liquid het det ja, stemmer :) Leita etter gode ord for det, men fant ikke så mange, hehe..

Må si meg enig at det er ganske behagelig å bruke hele skjermen. Men jeg liker selv mye bedre å utvikle sider som har en definert bredde, føler ting blir mye lettere å få sånn man vil, og at det skal se mest mulig likt ut for alle.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det kommer faktisk veldig an på her hos meg. Når jeg nå sitter på laptop er det veldig greit at forumet går på hele skjermen. Det syns jeg er mest behagelig. Om nå forumet skulle hatt en bredde på 950px, da foretrekker jeg helst at forumet kommer på midten av skjermen.

Dersom jeg derimot sitter på stasjonær med 2 skjermer, da fortrekker jeg 100% bredde. Om forumet derimot allikevel skulle være 950px bredt foretrekker jeg det til venstre...

Det hele avhenger altså litt smått hvilken PC jeg bruker. :)
 

Gaasehud

Medlem
Jeg er mer fan av en fast bredde. På 24" skjerm (oppløsning 1920x1200) blir det veeeldig langt å lese, og tekster som egentlig er ganske store blir bare et par linjer.

En evt. middelvei er jo å sette f.eks. 80%? :)
 
Topp