Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er lov å hoste hjemme?

chrisern

Medlem
Hei.

Har sett litt på forskjellig vilkår hos bredbånd leverandører og der står det at det ikke er lov å ha egne servere hjemme? Hva er grunnen til dette? Så lenge man ikke hoster kommersielt, altså at man ikke tjener penger på det.

Kan man ikke ha egen Ftp server en gang?

Hva bruker folk server hjemme til? Er det noe genialt dette kan brukes til. For eks lokalt.

Takker for svar
 

Marius_J

Social Engineer
Jeg har en webserver til hobby bruk. En Nas etc som automatisk tar backup av mobilen uansett hvor I verden jeg er.

Du kan vel ha det meste så lenge det er privat og hobby bruk vil jeg tro
 

chrisern

Medlem
Jeg har en webserver til hobby bruk. En Nas etc som automatisk tar backup av mobilen uansett hvor I verden jeg er.

Du kan vel ha det meste så lenge det er privat og hobby bruk vil jeg tro

Hvordan setter jeg opp at servern tar backup av iphone/samsung osv over nett? privat bredbånd tilbyr jo ikke fast ip.

hadde også ønsket å ta auto backup av klienter hjemme over til servern automatisk.
 

thomasstr

Medlem
Du gjør vel egentlig det du vil med bredbåndlinjen din, så lenge du ikke omsetter for tjenester. Webhosting osv for betaling. Da må du vel i så fall ha bedriftslinje. Korriger meg om jeg tar feil her.
 

leisegang

Medlem
@thomasstr du har rett her. Du kan ha en privat server hjemme som du kan bruke, men ikke tjene penger eller distribuere gratis til andre.

Det jeg vil si er at du får ikke fast ip på privatabonnement og garanti mtp oppetid er ikke eksisterende egentlig. på bedriftsabonnement derimot har man oppetidsgaranti osv.

Kjør en nas hjemme men ikke selg webhotell fra server på gutterommet. det går galt, veldig galt.
 
Topp