Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva er galt med .info domener

picxx

Well-Known Member
Ser det er gjengs stort sett de fleste plasse å sette likhetstegn mellom .info domener og spam, og som en følge av dette er domener med .info også sperret en rekke plasser (f.eks. på twingly og bloggrevyen). Nå er det selvsagt slik at det faktisk er mer spam på .com domener enn det er på .info domener, men akkurat det er en annen diskusjon.

Jeg har selv noen .info domener og vet også om en del organisasjoner som bruker .info istedet for .org, så dette må da være plagsomt.
Særlig i et så lite marked som det norske/nordiske er det vel strengt tatt ikke nødvendig å sperre for et helt .tld bare fordi det er 'gjengs' å sette likhetstegn til spamming....

...noen ganger blir jeg bare så oppgitt :eek:
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
.info er brukt mye til spam pga prisen på de.

Jeg synes .info domener er ganske stilige faktisk. webforumet.info etc. passer fint som sider som informerer om noe.

Eneste grunnen til at jeg ikke har .info domener (tror ikke jeg har hvertfall) er nettopp at folk ser useriøst på dette :/
 

tyr897

Medlem
Hjalp neppe heller at de ble gitt vekk i en periode. Dessverre er det nok nå relativt forsvarlig å sette likhetstegn mellom .info og spam, så får man heller prøver å komme seg inn på en whitelist.
 
Topp