Hva er CPC for matnettsider?

appelsin

Medlem
Jeg ser ikke helt det store potensialet i matnisjen på nett. Man har ganske store trafikktall, men betalingen per klikk (CPC) er vel ganske lav.

Noen her som vet CPC for matsider?

Ligger vel rundt 0,50 kr vil jeg tro.

Tonny Kluften

Administrator
Ligger på 0,5 opp til 2 hvis man er heldig, i tillegg har man forholsvis dårlig CTR fordi folk er målbevisste på at de skal lage mat, ikke sitte å se på ting på innternett. Potensialet i matnisjen er ganske lite, tror de få her på WF som driver med det kan skrive under på det.
Man må rangere topp 3 på tusenvis av oppskrifter hvis det skal bli gode penger ut av det og man konkurrerer på hver eneste oppskrift med veldig mange store aktører. Jeg tipper kvalifisert at for å ha lønn til fulltid til 1 person må man ha 20000 unike daglige besøkende og det er så å si umulig å klare hvis man begynner fra scratch.
Jeg hadde aldri begynt med det i dag for å si det slik :D

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg tipper kvalifisert at for å ha lønn til fulltid til 1 person må man ha 20000 unike daglige besøkende og det er så å si umulig å klare hvis man begynner fra scratch.

Jeg er enig med deg på tallene dine, men å si at det er umulig om man begynner fra scratch synes jeg blir tull å si.
Det du sier er at hvis det er noen som driver med en ting før deg så er du dømt til å tape, og det blir bare for dumt for meg i alle fall....

metallian

Medlem
Er ikke rare pengene jeg drar inn pr.bruker på min matside nei, men jeg har da også valgt å bare legge inn oppskrifter på mat jeg lager selv med egne bilder så da blir det vanskelig å konkurrere med sider med tusenvis av oppskrifter :) Men jeg synes det er gøy med litt kokkelering og sålenge siden går greit i pluss er det nok for meg-foreløpig.

appelsin

Medlem
Ganske tåpelig at Staten driver og bruker skattebetalernes penger på å lage nettsider til mange millioner.

Elin Ørjasæther skrev et innlegg om dette fenomenet, og viste blant annet til kostbare videofilmer på Youtube finansiert av Staten med et par hundre sidevisninger - tilsammen.

zapotek

Medlem
Ganske tåpelig at Staten driver og bruker skattebetalernes penger på å lage nettsider til mange millioner.

Elin Ørjasæther skrev et innlegg om dette fenomenet, og viste blant annet til kostbare videofilmer på Youtube finansiert av Staten med et par hundre sidevisninger - tilsammen.

Det morsomme er jo at Helsedirektoratet råder folk å spise mindre kjøtt, samtidig som reklamekampanjene fra "opplysingskontoret for kjøtt og egg" ruller over skjermen med den ene kjøttretten lekrere enn den andre :D:D:D

Topp