Hva er best? www, eller uten.

onlyme

New Member
Hva er egentlig beste løsning?

Both ht*p://www.domain.com/ and ht*p://domain.com/ work.

Add "www." if somebody goes to ht*p://domain.com/

Remove "www." if somebody goes to ht*p://www.domain.com/

Jeg bruker i dag at begge virker, men kunne tenkt meg å endre til
3. løsning. Kanskje ikke så lurt å gjøre dette med en veletablert side?

Tonny Kluften

Administrator
Du velger selv hva du vil bruke, uten www er like bra som med www. Men for å gjøre det enklest mulig for brukeren ville jeg pekt den ene mot den andre slik at brukeren får kun en url å forholde seg til. Personlig bruker jeg at uten www peker til www. Dette fordi folk er vant med www.
For søkemotorene spiller ikke dette noen rolle fordi de vet at med og uten www er samme side. (Ja, jeg vet at du kan få høyere PR ved å peke alt til samme url, men hvem i huleste bryr seg om PR lenger?)

Santo

Active Member
Som jeg har skrevet i lignende tema tidligere på dette forumet synes jeg personlig at URL'er er penest med www. foran.

De "balanserer" på en måte bedre...

onlyme

New Member
Du velger selv hva du vil bruke, uten www er like bra som med www. Men for å gjøre det enklest mulig for brukeren ville jeg pekt den ene mot den andre slik at brukeren får kun en url å forholde seg til. Personlig bruker jeg at uten www peker til www. Dette fordi folk er vant med www.
For søkemotorene spiller ikke dette noen rolle fordi de vet at med og uten www er samme side. (Ja, jeg vet at du kan få høyere PR ved å peke alt til samme url, men hvem i huleste bryr seg om PR lenger?)

Ja jeg ser nå at wf legger til www. Ante ikke at det var PR gunstig at begge virket.

picxx

WF 09
Jeg redirecter alltid www til uten www.
www er et unødvendig subdomene. (men kanskje greit å bruke på offline markedsføring og slikt)

Gaasehud

Medlem
Er enig med picxx. Når man ikke trenger å skrive det lenger, trenger vi ikke akkurat å få brukerne til å tro det, de som enda ikke vet om det? Med visse subdomener som forum.domene.tld kan det også bli tull om folk alltid skal skrive på www. :)

onlyme

New Member
Jeg redirecter alltid www til uten www.
www er et unødvendig subdomene. (men kanskje greit å bruke på offline markedsføring og slikt)

Hvordan blir det hvis domenet ditt er thailadies som eks., og det finnes andre domener med samme navn hvis noen bruker søkeord w*w.thailadies

Bare lurer, men aner ikke.

Santo

Active Member
Det er frustrerende til tider hvor man MÅ skrive www. Veldig mange skriver domener uten å bruke dette.

Som jeg skrev ovenfor et sted synes jeg det er "penest" at siden har www. foran, men synes at det er dårlig når man har satt opp DNS slik at ting ikke virker uten www.

Selv setter jeg opp DNS slik at domene.no automatisk 301-redirectes til www. domene.no, samtidig som jeg også legger wildcards på alle subdomener (*.domene.no) og redirecter disse til www. domene.no.

Med wildcards kommer man frem til hovedsiden uansett hva man bruker som subdomene, og dette kan jo også være kjekt som en liten trafikkfanger om man starter å bruke et domene som har vært brukt av andre før, og man ikke helt vet hva slags subdomener som eventuelt tidligere har vært i bruk.

PelleK

Medlem

Har jeg gått glipp av noe?

Topp