Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva bruker dere til å måle effekten av kampanjene deres?

Christian

Medlem
Heisann!

Jeg ser etter en applikasjon for å måle effekten av forskjellige kampanjer jeg tager.

Jeg er skikkelig statistikknerd! Jeg vil se hvor mange klikk, hvor mange unike som klikker, hvor lang tid de besøker siden, hvor mange av de som returnerer osv osv.

Noen som bruker en noe som gir veldig god statistikk? :D
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg bruker faktisk bare Google Analytics. Har noen egenlagde små trackere på enkelte kampanjer, men dem er på et utrolig simpelt nivå. Hvis man setter seg ned å studerer analytics litt, så er det utrolig hva du kan få til å "tracke".

Men jeg kunne gjerne tenke meg tips om noe annet bra å bruke. Jeg liker ikke tanken på at Google vet alt om sidene mine..
 

picxx

Well-Known Member
Såhvidt jeg vet finnes det ikke noe som oppfyller kriteriene dine i en og samme applikasjon/software, da du snakker kampanjesporing og serverstatistikk om hverandre.

Du kan bruke awstats for serverstats og f.eks. openads for kampanjesporing.
Da burde du være rimelig godt dekket.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Rart ingen har slått til og laget et slikt statestikkprogram enda..

Kanskje det skal være det neste jeg setter programmerenen min på (enda en ball i luften..)
 

picxx

Well-Known Member
Rart ingen har slått til og laget et slikt statestikkprogram enda..

Du har jo både visninger og klikk via openads, og jeg vil tro det egentlig ikke er så mange som bryr seg om hvor lenge en bruker er på siden før han trykker på en annonse. Selv prøver jeg ihvertfall å få den tiden ned til et nanosekund... :D
 

Christian

Medlem
Du har jo både visninger og klikk via openads, og jeg vil tro det egentlig ikke er så mange som bryr seg om hvor lenge en bruker er på siden før han trykker på en annonse. Selv prøver jeg ihvertfall å få den tiden ned til et nanosekund... :D


Motsatt! Var vel litt dårlig formulert av meg. Etter jeg skrev innlegget her sovnet jeg i kontorstolen foran pcen på kontoret, så jeg var ikke helt våken.

Det er jeg som er annonsøren. Jeg bryr meg ikke om hvor lenge de surfer siden før de klikker, det jeg bryr meg om er hvor lenge de som klikker seg inn på siden min er der, hvor mange sidevisninger de har, hvor mange brukersesjoner osv.

Jeg skal også kjøre en ppc-kampanje i desember. Da er jeg ikke interessert i å betale hvis samme unike bruker klikker på annonsen min mange ganger, jeg er ikke interessert i å betale for trafikk fra utlandet etc.

Jeg fant et par sånne applikasjoner som kanskje kunne være interessante i går, men jeg sovnet jo med musen i hånden og lukket alt av browsere :D
 

picxx

Well-Known Member
Det er jeg som er annonsøren. Jeg bryr meg ikke om hvor lenge de surfer siden før de klikker, det jeg bryr meg om er hvor lenge de som klikker seg inn på siden min er der, hvor mange sidevisninger de har, hvor mange brukersesjoner osv.

Det finnes vel slike "varmesøkende" program, til og med med movie playback.
Det negative er jo at disse ikke viser hvor den besøkende kommer fra (eller tar jeg feil her?).

Høres faktisk smart ut et slikt program for annonsører, da det beste man kan tilby i dag vel er en "standard openads" (selv om man ikke bruker det programmet).

Si fra om du finner noe da... :)
 
Topp