Hva bør man tilby en affiliate?

picxx

WF 09
Jeg holder for tiden på å snekrer sammen en (liten) affiliatepakke til et affiliateprogram jeg skal kjøre opp. Er derfor intressert i hva som kan være av betydning å få med i en slik pakke?
Så langt har jeg kommet til:

- Bannere (seff)
- Artikler som kan brukes (med egen aff. kode)
- Nøkkelord som kan brukes i PPC markedsføring (bruker adwords keyword verktøy og jobber litt med det for å finne de beste nøkkelordene å by på som er relevante for produktet)
- E-post maler som kan brukes i nyhetsbrev (omtrent som artikler, men med en litt mere personlig touch)
- Tips og råd "faktaark" om hvordan man best kan markedsføre gratis.

Nå er ikke dette programmet så veldig teknisk avansert, så ting som whitelabel og rss feed med integrerte aff. koder kan jeg bare glemme.

Er det andre ting enn de over du som affiliate kunne tenke deg,
eller har jeg fått med meg det grøvste?
Takk for svar :)

picxx

WF 09
Jeg tenker å tilby 50% til affiliate, så det burde være gode muligheter til å tjene litt penger :)

Kronemessig er det da muligheter å dra inn fra rundt en femtilapp til 2500.- pr. salg.
Recurring utbetaling til affiliates også, ettersom dette er en abonnementstjeneste.
Så affiliaten tjener penger så lenge kunden betaler.

Det jeg kan se på som eneste negative er at det er et begrenset "lager" av produkter,
så det er mulig å komme dithen at affiliates ikke har noe å tilby lenger...men det er jo nærmest et luksusproblem (ihvertfall for meg).

Topp