Hva bør fordelingen ligge på for optimal SEO?

PIP

Medlem
Jeg er en av de som benytter GA m.m. aktivt for å måle trafikk og effekt av diverse aktiviteter. Det jeg lurer på er om det finnes en fordelingsnøkkel som viser om du har en god og effektiv SEO-strategi?

Slik ser tallene mine ut pr.d.d.:

Søkemotorer (49,87 %)
Henvisningsnettsteder (29,18 %)
Direkte trafikk (20,95 %)
 

hansvh

Medlem
Jeg har intet godt svar, dessverre. Men jeg leste en gang et tips jeg synes var bra, og det var å alltid jobbe med punktet med lavest prosent-sats. I ditt tilfelle vil det da være direkte trafikk. At dette punktet er lavest betyr at folk ikke kan adressen din eller ikke er tilbakevennende trafikk. Det er folk som tilfeldigvis finner deg i søkemotor eller via linker hos andre.

Mitt tips er derfor å jobbe med innhold. Når denne prosenten så går forbi henvisningsnettsteder er tiden igjen kommet til å kikke på nye kataloger å få seg oppført i, partnere å få linker fra osv.

Det viktigste er jo å ha flere ben å stå på, og du har jo trafikk fra alle kildene, så du gjør vel sikkert masse riktig.
 

Alf

Medlem
Jeg ligger stort sett på

Søkemotorer 20%
Henvisnings nettsteder 30%
Direkte trafikk 50%

Dette kan vel variere alt etter konsept. Noe fra søkemotorer er egentlig direktetrafikk fordi
mange bruker en søkeboks når de besøker siden. Det ser en på søkeord.
 
Topp