Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva avgjør ditt valg av webhost?

picxx

Well-Known Member
Ettersom jeg holder på å snuse litt innen denne sektoren lurte jeg på hva som er viktig når du velger hosting?

For mange er support viktig.
Jeg tenkte å lage et ticketsystem for support som går på norsk, og outsource livehjelp og telefonisk support slik at dette vil komme til å bli på engelsk. Ville dette være noe som trakk mye ned i negativ retning?

Jeg ville heller ikke tillate adult hosting, og vet at dette ekskluderer mange kunder, men jeg vet også hvilke ressurser som trengs innen adult så dette er ikke et reelt valg for meg enda.

Hva med plass på server, båndbredde, ett-klikks installasjon, hvilket webpanel som brukes, online webside bygger, mulighet for X antall domener, billige domener om man kjøper hosting (snakker om ned mot $5 + 1 gratis), pris vs. oppetid...

Jeg kommer vel i hovedsak til å rette meg mot det norske markedet. Er det best å ha siden 100% på norsk, eller er det like greitt med engelsk? (servage og dreamhost har jo en god del norske kunder, selv om siden er på engelsk).

Takker for alle svar og tanker omkring dette, og hva som skal til for å få deg til å ta et valg når det gjelder webhosting.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
  • God service, selv om jeg beregner meg på å ikke få bruk for den.
  • Oppetid, jeg skal helst ikke se den nede
  • Ingen latterlige begrensninger (At f.eks flash er sperret for å spare båndbredde eller at mange phpfunksjoner i PHP er sperret!)
  • Det er en selvfølge at farten matcher internetten min (4mb nedlastning for øyeblikket)
  • God kontroll. Aller helst så skal jeg slippe å kontakte supportservice, fordi jeg 1: Finner en løsning enkelt i kontrollpanelet 2: Finner løsningen enkelt i support/faq/documentation/forum
 

Christian

Medlem
Spørsmålet er jo hvem kundene dine er.
Er du ute etter privatkunder er jo ting support og båndbredde osv mindre viktig. Da betyr nok prisen stort sett det meste.
Hvis du er ute etter bedriftskunder så betyr nok fokus på kundeservice, stabilitet og oppetid mye mer. Gratis domener og slike ting har null å si for valget av host. Hvis du greier å skaffe deg gode refereranser og har gode løsninger for stabilitet og alt det der, så kan du også heve prisen og likevel få kunder.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Webhotell?

Mine krav:
- forutsigbarhet. Altså at jeg ikke blir kastet ut for å ha krasjet båndbredden på serveren deres. Dette var grunnen til at jeg måtte bytte host på bloggen min for en stund siden. Angi hva jeg har å forholde meg til. Vær ærlig. Ikke skriv "fri trafikk" når dette ikke er tilfelle.

- mysql og php. Trenger det for å bruke wordpress og slikt. STOR lagringskapasitet på databasen. Ingenting under 100 MB blir vurdert engang.

- flere domener og sider fra samme brukerpanel. Her f.eks. One.com håpløse. Man må ha ny bruker for hver jævla side.

- support trenger jeg ikke. Jeg gjør ikke noe avansert likevel. Bare alt funker og siden er oppe får dere ingen mail fra meg.

- service. bør være bra. nedetid bør fikses kjapt.

- pris? driter jeg i.
 

picxx

Well-Known Member
Nå har jeg ikke kommet særlig lengre med arbeidet omkring dette, men for morro skyld sjekket jeg opp kapasiteten på norske serverløsninger kontra utenlandske (amerikanske) her om dagen. Det som forundret meg stort var hvor mange flere virtuelle kontoer de norske tilbyderne presset inn på samme boksen kontra de amerikanske. Mens de amerikanske stort sett lå på 50-100 sider på samme boks var det ikke uvanlig å se 2-300 sider på en boks fra norske tilbydere.

Noe å tenke på ;)
 
Topp