Html vs Flash

Fikk en del refs for en side jeg utviklet basert på flash, av folk her inne. Så bytta over til html. Nå sier noen folk at de synes den forrige så bedre ut.. mens jeg tror mesteparten liker best den nye. Men er klar for litt konstruktiv kritikk av dere her inne igjen.

flash

vs

html

Kritikk ang. det elendige produktet er jeg ikke intr. i.

Takk!

Santo

Active Member
Jeg liker ikke sider laget av ren flash, men jeg må være enig i at den gamle siden så mer "proff" ut. Ikke fordi den var laget med flash, men fordi jeg synes designet var bedre.

Hvorfor har dere ikke forsøkt å lage den nye HTML-versjonen mer lik Flash-utgaven? Her med tanke på designelementer som meny, sidebredde, osv.?

Og hvorfor har dere skiftet ut logoen? Jeg synes logoen på den gamle siden så mye proffere ut enn den som er benyttet på HTML-versjonen.

Håper det var til litt hjelp :)

Dag Frogner

Supermedlem
Enig der Pong. Én ting er at de som besøker siden ikke vil kjøpe hos deg og gå videre til en konkurrent pga Adsense, en annen ting er at det ser ufattelig "dumt" ut med slike annonser på nettbutikker. Tror ikke du finner en eneste nettbutikk med respekt for seg selv som har dette på sine sider.

Hvorfor ikke bruke et par timer på å sette seg inn i Wordpress og f.eks kjøre et design som dette?

Sofa Shoppr

Jeg liker ikke sider laget av ren flash, men jeg må være enig i at den gamle siden så mer "proff" ut. Ikke fordi den var laget med flash, men fordi jeg synes designet var bedre.

Hvorfor har dere ikke forsøkt å lage den nye HTML-versjonen mer lik Flash-utgaven? Her med tanke på designelementer som meny, sidebredde, osv.?

Og hvorfor har dere skiftet ut logoen? Jeg synes logoen på den gamle siden så mye proffere ut enn den som er benyttet på HTML-versjonen.

Håper det var til litt hjelp :)

Endret sidebredden. Synes du meny ovenfra tar seg bedre ut?
Gammel logo satt inn, skal fikse oppløsningen senere, satt bare fort sammen i PS.
Ellers takk:)

Det absolutt viktigste er å ta bort Google annonsene. Når du først har fått folk til siden din ønsker du vel at de kjøper varen og ikke surfer videre?
Ja, jeg får se på det. Men dette er med på å gi litt ekstra i kassa. Tror heller ikke folk forlater butikken til fordel for noen av annonsene som dukker opp. Produktet er ganske unikt, og du får ikke det samme om du trykker på linken til spreadshirt for å lage T-skjorte. Men jeg skal vurdere det ja.

Ja, jeg lurer også på hvorfor dere ikke lager html-siden lik flash-siden. Er det fordi du kun kan bruke templates og ikke kode det ?
Ligner litt mer nå? Bakgrunnene på flash-siden var altså mer "kult" eller? Spesifiser skal jeg se på det:)

Enig der Pong. Én ting er at de som besøker siden ikke vil kjøpe hos deg og gå videre til en konkurrent pga Adsense, en annen ting er at det ser ufattelig "dumt" ut med slike annonser på nettbutikker. Tror ikke du finner en eneste nettbutikk med respekt for seg selv som har dette på sine sider.

Hvorfor ikke bruke et par timer på å sette seg inn i Wordpress og f.eks kjøre et design som dette?

Sofa Shoppr

Ok, ok, forstått det, og det er tatt sterkt med i vurderingen.
Tar vel lang tid å få til noe skikkelig i WP? Vært innom tidligere, men utålmodig som jeg er droppa jeg å fortsette grunnet det virket tungvint ved første øyekast. Men hadde vel vendt meg til det. Stilig side den du linket til btw.

Takk for gode og konstruktive meninger!

Dag Frogner

Supermedlem
Du må ikke vurdere Adsense, du MÅ fjerne det.

Gi meg én god grunn til at det skal være der?

Du tjener penger på det sier du? Mulig det, men du hadde tjent enda mer om de som besøkte siden din ikke ble fristet av dine konkurrenters annonser. Og som sagt, det virker useriøst/dumt.

Jeg hadde aldri jobbet med WP før jeg lanserte flashbanner.no, men det tar ikke lang tid å sette seg inn i det og man forstår kjapt hvordan det hele henger sammen. Og når man har knekt den koden, tar det ikke lang tid før du har gjort de endringene du ville på designet og alt er bare morro. Ihvertfall nesten. :D

Også er det jo ikke dumt at det ikke ser ut som om det er en 14 år gammel gutt som har designet siden fra gutterommet heller. ;)

Grooo

Medlem
Flash - html skal jeg ikke uttale meg om, men håper det er ok med ett par andre kommentarer?

Produktet ser kult ut, men hvis jeg i det hele tatt skulle vurdert å kjøpe det måtte jeg fått se ett bilde av en person med t-skjorten på, - et ekte produktbilde og ikke bare bilde som viser hva motivet på t-skjorten er.
Du må overbevise meg at det ser ok ut, det står at motivet festes med borrelås og jeg synes det høres klumpete og rart ut.

Og så ble jeg veldig forvirret av reklame for andre ting, noe jeg jo nå etterpå når jeg leser de andres kommentarer ser at mange har nevnt.

Topp