Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hos Domeneshop er domenet ledig, det er det ikke hos Loopia.se. Hva er galt?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg kan desverre ikke komme med noen eksempler på hvilken domener dette dreier seg om akkurat nå, men det har seg altså slik at når jeg søker etter domenenavn på Domeneshop.no får jeg resultat at dette er ledig. Når jeg derimot søker etter samme domenenavn hos Loopia.se, da får jeg en melding om at domenet er opptatt.

Jeg forstår jo ikke helt hvordan det er mulig. Har noen av dere andre opplevd feilresultater hos Domeneshop.no eller Loopia.se? Hvem kan jeg eventuelt stole på at gir meg riktige resultater?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Loopia.se er en av de største på domener i Sverige, men ikke spesielt kjent i Norge. Jeg mistenker sånn egentlig at det er domeneshop som har feil i sin søkefunksjon her, ettersom jeg har lagt merke til flere snodige saker med denne siste tiden, som da at en dag er domenet jeg søker på opptatt, mens neste dag er det plutselig ledig igjen.

Jeg tok en whois på domenet, men fikk en skjult whois. For og være på den sikre siden er det jo ikke stort verre enn og bare registrere domenet og sjekke hvordan det går. :)
 

zapotek

Medlem
Jeg har flere ganger forsøkt å registere domener hos diverse registrarer, hvor det oppgis at domenet er ledig. Så går det noen dager og jeg får mail om at domenet likevel ikke var ledig.
 

Gaasehud

Medlem
Vært borti det samme selv; noen sjekkere sa det var ledig, men egentlig var det forbudt. Altså ikke tatt, men forbudt. Er ikke det som er problemet?
 
Topp