Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp til linking i lokal (offline) hjemmeside

Vidar

New Member
Hei.

Jeg ønsker å lage meg en lokal hjemmeside, som jeg vil bruke til startside. Fylle den med linker til sidene og filene jeg bruker mest.

I denne forbindelse prøvde jeg å linke til et lokalt excel-ark, bare ved å bruke koden:
<a href="dokument.xls">Excel ark</a>
Alt som skjer er at jeg får feilmelding om at: finner ikke file:///D:/plassering Kontroller at banen eller internett-adressen er riktig.

Dette fungerer for andre html-dokumenter, gjør det ikke det for office-dokumenter?:confused:

Tips mottas med takknemlighet:)
 

adeneo

Medlem
Hva får deg til å tro at nettleseren din i det hele tatt klarer å åpne et office dokument?

Det ser forøvrig ut som banen er feil, men du har vel allerede kontrollert at du har skrevet riktig ?
 

Vidar

New Member
Det er ikke noe spesielt som får meg til å tro det. Aller helst skulle jeg fått åpnet dokumentet i excel, men da jeg er novise, vet jeg ikke hvordan jeg gjør det. Har forsøkt å lese alt fra 'HTML for dummies' til å google problemet, men finner ingenting, derfor prøver jeg her...

Koden er et eksempel, da jeg tenkte d var like greit å holde seg på generellt nivå. Banen er ikke feil, jeg skrev inn plassering istendenfor en lang tekstrekke, som jeg ikke anså som relevant, da jeg som nevnt har kontrollert at jeg har skrevet banen riktig.

Så det jeg håpte, var at noen erfarne medlemmer her, kunne tipse meg om dette er gjennomførbart, og ikke minst hvordan:)
Og takk for svar;)
 

zapotek

Medlem
Alt som skjer er at jeg får feilmelding om at: finner ikke file:///D:/plassering Kontroller at banen eller internett-adressen er riktig.

Så det jeg håpte, var at noen erfarne medlemmer her, kunne tipse meg om dette er gjennomførbart, og ikke minst hvordan:)
Og takk for svar;)

Det står jo i klartekst at filbanen er feil...
 
Hei,
prøv å legge dokument.xls i samme mappe som du har din htmlfil.
Og se om linken din fungerer da.

Det å åpne et excel ark i nettleseren får du nok ikke til, og siden nettleseren ikke tolker dokumentet selv så vil den prøve å laste ned filen for så og åpne det i Excel.
 

Vidar

New Member
Hei og takk for svar Stein Ove:)

Har forsøkt å legge i samme mappa også, men tror at problemet ligger som du sier i at jeg ikke får åpnet excel-fila i nettleseren. Er det noen måte å gjøre slik at jeg blir forespurt hva jeg vil gjøre med filen?:) Målet (håpet ;))mitt er jo å kunne åpne fila i excel.

Får til å lage en link slik at mappen åpnes i filutforskeren, får til å lage link til .html filer i samme mappe, men får bare feilmelding når jeg prøver på denne excel-fila:(
 
Topp