Hjelp til å få produktet ut på markedet

EasyInstall

New Member
Hei,
vi har startet en elevbedrift som lager minnepinner som inneholder et program som er programmert selv. Vi kom dessverre ikke lenger enn til fylkes messa. Men vi vil fortsatt prøve å få produktet vårt ut på markedet. Er det noen som har noen tips på hvordan vi kunne få gjort det?

cruzader

Medlem
En god start er fullføre nettsiden.
Der står jo ingenting om hva produktet faktisk gjør utover at det hjelper deg med installasjoner.

Dere kan selge det via nettsiden, men da må dere nesten få inn noe info om hva produktet gjør, hvilke programmer det støtter, pris etc
hvorfor skal man kjøpe deres produkt istedenfor bruke en gratisløsning fra nettet plassert på sin egen minnepenn?

Som elevbedrift får dere sikkert noe goodwill i forhold til oppsøke lokale data/elektro butikker og få solgt via de.
Har dere noe egnet pakke/emballasje til minnepennene? som kan brukes for butikksalg.

Hvor lenge skal elevbedriften drives? brande minnepennene så de kommer med "EasyInstall.org" trykket på minnepennen sammen med evnt logo er et pluss så de som kjøper produktet lett kan vise/referere til hvor det kom fra om noen spør angående det til de.
100stk 32gb minnepenner med deres logo på er en 30-32kr stk, enda lavere priser kjøper dere større kvanta.
Men om dere skal selge bare 2-3måneder er ikke det så stor vits skulle brande et langsiktig produkt.

EasyInstall

New Member
Vi har tenkt til å se om vi får solgt noe av produktene våre før vi bestemmer oss for hvor lenge vi skal holde på. Når det gjelder nettsiden skal den gjøres ferdig så fort som mulig. Vi har også gjort helt ferdig produktet, og det er fult fungerende. Vi har også fått kjøpt minnepinner med logoen vår på. Tusen takk for alle tipsene :)

A

aabbcc

Guest
Hva er det produktet gjør? Kan jeg legge inn f.eks office, photoshop og et par andre programmer også vil jeg enkelt kunne installere disse på andre maskiner (selvsagt forutsatt at jeg har lisenser til disse programmene)?

Jeg kunne kanskje trengt noe sånt på jobb faktisk.

abc

A

aabbcc

Guest
Ble litt smånysjerrig selv på hva de faktiske funksjonene er forsåvidt.
Prøvd ninite aabbcc?

Evnt. om siden på jobb at maskinene er i et domene kan du jo fint installere alt fra/via AD.

Det var litt begrenset med programmer man kunne bruke ninite til så det ut som...

Det er en masse programmer alle her trenger som vi i dag installerer en etter en - og det er jævli kjedelig å gjøre..

cruzader

Medlem
Kjøper du/dere ninite pro så kan du legge til alt av programmer som støtter silent eller .msi.
Samt du får et adminpanel med oversikt over alle klientene med hvilke versioner som er installert på hver pc så velge oppdater på alle eller installere enkeltprogrammer som mangler på hver maskin.
Så om Ole ringer og mangler chrome, kan du legge til chrome pakken i adminpanelet, høyreklikke på Ole sin pc så om han har kontakt med internett/nettverk installere det i bakgrunnen for han.

Evnt. om det ikke er aktuelt kjøpe noen løsning kan du lage en minnepenn med silent/msi installasjoner med en .bat fil som installerer alle for deg.

"Alt" av programvare fra store leverandører har -silent/-s eller tilsvarende du kan kjøre install filen med så kjører hele installasjonen i bakgrunnen (får satt resten av evnt parametere som om annen mappe enn standard etc også).
Ellers er ikke det noe problem pakke de i .msi pakker selv også.

Jeg er litt fan av sette opp wds/mdt så alt av programvare folk trenger kommer med i one touch windows installasjon, så kjøre ut oppdateringene via AD policyer.
Det er gjerne mscse delen av meg som heller mot microsoft løsningene :)

A

aabbcc

Guest
Kjøper du/dere ninite pro så kan du legge til alt av programmer som støtter silent eller .msi.
Samt du får et adminpanel med oversikt over alle klientene med hvilke versioner som er installert på hver pc så velge oppdater på alle eller installere enkeltprogrammer som mangler på hver maskin.
Så om Ole ringer og mangler chrome, kan du legge til chrome pakken i adminpanelet, høyreklikke på Ole sin pc så om han har kontakt med internett/nettverk installere det i bakgrunnen for han.

Evnt. om det ikke er aktuelt kjøpe noen løsning kan du lage en minnepenn med silent/msi installasjoner med en .bat fil som installerer alle for deg.

"Alt" av programvare fra store leverandører har -silent/-s eller tilsvarende du kan kjøre install filen med så kjører hele installasjonen i bakgrunnen (får satt resten av evnt parametere som om annen mappe enn standard etc også).
Ellers er ikke det noe problem pakke de i .msi pakker selv også.

Jeg er litt fan av sette opp wds/mdt så alt av programvare folk trenger kommer med i one touch windows installasjon, så kjøre ut oppdateringene via AD policyer.
Det er gjerne mscse delen av meg som heller mot microsoft løsningene :)

Takk for info - dette var meget relevant og interessant. Ninite pro skal jeg se nærmere på, men hvis trådstarter har lyst til å si litt mer om sin programvare så er dette en god anledning :)

Topp