Hjelp, PC´en tok kvelden

allegretto

Medlem
Krise i heimen..
Jobbet fremfor PC´en.. og plutselig restarter den av seg selv.. uten forvarsel.. så laster den inn BIOS etc i 4-5 sekunder.. og restarter på nytt (4-5 ganger).. Jeg må til slutt slå den av ved å holde inn på/av-knappen.
Når jeg nå prøver å slå den på igjen er det ingen reaksjon.. Den stasjonære PC´en min er helt DØD.

Er det strømforsyningen? PC´en er nærmere 5 år gammel.. og har stort sett stått på døgnet rundt.. så det var vel ikke annet å vente.. men kan det hjelpe å bytte strømforsyning?

peterandrej

pensjonert moderator
Etter at du har roet deg litt ned kan det hende du ser at dette kanskje bare er et lykketreff i forkledning. Nå har du jo tross alt en glimrende unnskyldning til å kjøpe deg den nye Mac Pro.

#nice

allegretto

Medlem
Heheh, nei blir nok en ny stasjonær PC på meg.
Det skal sies at jeg har vært fornøyd med PC´en... bygde den selv for 5-6 år siden.
Den har stort sett stått på døgnet rundt. Aldri vert problemer med den av noe slag.

Sist redigert:
Etter at du har roet deg litt ned kan det hende du ser at dette kanskje bare er et lykketreff i forkledning. Nå har du jo tross alt en glimrende unnskyldning til å kjøpe deg den nye Mac Pro.

#nice

Sånn tenkte jeg når min tok kvelden (men det ble fikset, greit nok i og for seg da fikk jeg heldigvis reddet det som var på harddisken) - har likevel mest lyst på en iMac jeg da... Slippe kabinettgreiene osv. Det eneste jeg tenker på i den sammenheng er programvaren... Enkelt å "konvertere" adobe creative suite f.eks? noe adobe tilbyr gratis? må jeg kjøpe alt på nytt?

On topic: hadde omtrent samme problem, sendte inn pc og det viste seg at det var hovedkortet som var gått.

allegretto

Medlem
Prøvde med ny strømforsyning (fra den gamle PC en), og nå slo PC´en seg ihvertfall på.
Skal få kjøpt ny strømforsyning denne uken og se om alt fungerer som før.

Takk for tips og hjelp!

Santo

Active Member

Det er en ting jeg aldri helt har forstått... Hvorfor må Apple-hjernevaskede-fanboys alltid misjonere så mye om sitt eget valg ovenfor alle andre? ;)

Nutz

Med lem
hyperion skrev:
Det er en ting jeg aldri helt har forstått... Hvorfor må Apple-hjernevaskede-fanboys alltid misjonere så mye om sitt eget valg ovenfor alle andre? ;)
Dele brukererfaringer er ikke nødvendigvis negativt.
For. eks. her inne er alle som ikke vurderer Hostgator som leverandør blåst i hodet. :)
Likevel føler jeg at Hostgator bedre begrunnet, med tanke på pris og hvilke muligheter man har i forhold til andre enkelte leverandører.
Apple-produkter er uten tvil flotte greier, men veldig oppskrytt da Applefolka gir inntrykk av at dette bare virker uforbeholdent.
Bare det at Mac har en markedsandel på 3.6% tilsier at man bør tenke seg godt om dersom man skal bruke sin maskin til annet enn å surfe og lage websider. Eller smertefritt kunne laste over musikk til sin lille iDings.
Tror image er veldig viktig her. Man tror man utstråler noe unikt dersom man har tilgang på dette.
Det å kunne være blant de priviligerte (3.6%) som benytter slikt utstyr er jo nesten å sammenligne med de aller klokeste her i verden, på lik linje med et medlemskap i Mensa.
Vi vet jo at brukergruppen hovedsakelig består av høyt utdannede og godt lønnede mennesker, samt noen som tror at det ikke er mulig å lage grafikk på annet utstyr.

De som har interesse av, og råd til kvalitetsmaskiner i Norge burde velge Apple, -i følge Apple-brukere, alle andre er jo stokk dumme, og ikke har sett "lyset" enda.

Vil også nevne at Mac-folkene ikke er nevneverdig verre enn den harde Linux-kjernen. :)
Disse linuxguruene er også et stykke for seg selv. Har det kommet et virus på Windows, så er svaret Ubuntu, eller Mac! :D

Mulig data-verden ikke er bedre enn fotballverden, samme mekanismer som slår inn i det å forsvare sitt favorittlag.

Gaasehud

Medlem
Bah, dette med å "bare kjøpe en Mac Pro", er jo bare folk som ikke har peiling på hardware sier.

Derfor er det rart at jeg ikke har en Mac, egentlig.

Topp