Hjelp - osCommerce / TomatoCart

chelgesen

New Member
Hei alle sammen!

Jeg var innom dette nyttige forumet før julen 2010, da var jeg på jakt etter et nettbutikksystem. Fant en link til TomatoCart (som kom godt ut i test) og har jobbet litt med det siden.

Problemet nå er at TomatoCart er et noe uferdig produkt (fant ut dette nå nylig), som har gjort ting noe vanskelig, men ikke umulig for meg. Men jeg håper nå på hjelp av noen som har erfaring med osCommerce, og evt. kjenner gangen i TomatoCart.

Tenker først og fremst på betalingsløsninger (visa/mastercard/dibs/nets) og paypal.
Har også annet grus i maskineriet som må ryddes opp i, om noen her kan faget, så ikke nøl med å gi meg beskjed!

Det hadde vært morsomt om det kunne la seg gjøre, har ikke så veldig lyst til å begynne fra start igjen :rolleyes:

chelgesen

New Member
Takker for rask respons Tonny.

Alt i alt så ser det bra ut, men noe småtteri av programmering må nok til. Regner med at en med litt kunnskap på feltet tar dette veldig enkelt, da strukturen er oversiktlig og grei. Har sett på deler av det selv, men er alltid kjekt å slippe å finne opp kruttet på nytt...

Så spørsmålet mitt står fremdeles, om noen her har kjennskap om osCommerce, ta gjerne kontakt for en nærmere prat. :confused:

picxx

WF 09
Har erfaring med oscommerce, men synes selv at det er veldig mye rotete kode i det systemet. Har du tatt en titt på prestashop?
Om det ikke er noe kjempesvært du skal starte kan jo kanskje også mystore.no være et alternativ?

chelgesen

New Member
Hei picxx

Har vært innom tanken, men nå er jeg nokså kjent med dette systemet. Men om alt skjærer seg, så må jeg vurdere andre i så fall.

Har du lagt inn betalingsløsning for visa/mastercard tidligere? Er vel dette det står på, eller kjøre paypal (får ikke med fraktkostn. på betaling) , men mange er fortsatt skeptiske til bare dette.

Interessert i å se på saken?

picxx

WF 09
Har du lagt inn betalingsløsning for visa/mastercard tidligere? Er vel dette det står på, eller kjøre paypal (får ikke med fraktkostn. på betaling) , men mange er fortsatt skeptiske til bare dette.

Interessert i å se på saken?

For å ta det siste først, så nei, jeg har rett og slett ikke overskudd akkurat nå til å ta på meg noe mere.

Ang. betalingsløsning kjører jeg kun på paypal + forhåndsbetaling via (nett)bank og dette virkert greit i mitt tilfelle. Har jo da businesskonto hos paypal, slik at kunder også kan betale med kort via paypal, så man trenger vel i bunn og grunn ikke annet? Er jo sikkert greit å kunne ha inlinebetaling med kort, men blir litt smør på flesk spør du meg. Dessuten begynner vel paypal å bli temmelig kjent for de fleste som har brukt internett litt.

Topp