Hjelp - Norske lover, salg av trafikk

smedia

New Member
Hei. har lenge drevet med markedsføring, salg.. generelt kjent penger på nett.

Men først nå har jeg lyst å "flytte" meg til norge. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Men følge norges lover å ha allt på sin plass.

Det jeg lurer på er, Salg av traffik, altså besøkende til andres nettsted. Hvordan ligger loven der? er det noen?

Jeg har en supplier som jeg betaler godt for å få reseller priser, så selger jeg igjen for min pris. Det jeg lurer på er 2 ting, første Hvilke Betalingsløslinger bør jeg sende søknad til(internationale). PayPal er uaktuelt.

Det andre, er dette lov ifølge norske lover? (domenene) er ikke .no - Men jeg må vell uansett registrere enkeltmannsforetak.

Om noen lurer på hva jeg mener, så her et 2 eksempler av nettsteder:
Social Media Traffic - Fast, Easy And Affordable og TrafficMicro - TrafficShop Keyword targeted traffic TrafficMicro – TrafficShop

Bare noen eksempler. Om noen vet hva loven sier om dette setter jeg STOR pris på det. :)

smedia

New Member
Takker for svar. det er mange "merchants" som har regler mot dette, derfor jeg spør . Men å registrere seg i brønnrerøyd er obligatoriske regner jeg med ? Har noen en betalings løsning for kunden å annbefale ? Paypal er uaktuellt da di har spe
rret meg for det er imot deres TOS. beklager skriveleif, sitter på mobil.

TorsteinO

Art Director & grunder
Takker for svar. det er mange "merchants" som har regler mot dette, derfor jeg spør . Men å registrere seg i brønnrerøyd er obligatoriske regner jeg med ? Har noen en betalings løsning for kunden å annbefale ? Paypal er uaktuellt da di har spe
rret meg for det er imot deres TOS. beklager skriveleif, sitter på mobil.

For å drive bedrift i norge er det obligatorisk å registrere seg i brreg ja, men hva slags regler forskjellige betalingsløsninger har om de godtar trafikksalg eller ikke er helt opp til dem, har ingenting med norsk lov å gjøre. Paypal kan være litt irriterende strenge ja :/

smedia

New Member
Ja PayPal kan det. Spesielt når dem ikke sier hvorfor. Bare gir deg en melding om at "This limitation cannot be appealed."
Å dette etter at jeg har Lasta opp ultilitybill, og all annen verification de krevde..

Topp