Kenneth Dreyer
Well-Known Member
Hei,
Jeg sitter å jobber med å lage meg en power pitch. Kunne gjerne tenke meg litt input fra dere brukerene for å gjøre den mest mulig optimal. Målet er jo å få inn mest mulig info, på kortest mulig tid, samtidig som man snakker om noe brukeren forstår, uten å gå over til "jeg skal selge deg en tjeneste til en skyhøy pris, som gir elendig ROI".
Jeg skal besvare spørsmålene fra bloggposten:
(1) Hva er ditt produkt?
Hovedtjenester: Jeg selger tjenester som øker trafikk, brukervennlighet og konvertering på nettsider. I hovedsak gjennom SEO, PPC, A/B og multivariasjons-testing, brukervennlighetstesting, viral markedsføring osv.
Sekundærtjenester: Webdesign- og utvikling. Hovedsakelig gjennom outsourcing til andre frilansere, hvor jeg opererer som prosjektansvarlig.
(2) Hvem er dine kunder/hvor er markedet ditt? OG (3) Hvor stort er markedet?
Stort sett alle som har en bedrift og ønsker bedre kommunikasjon med kunder, forbrukere osv. Dette er forsåvidt da et stort marked.
(4) Hvordan skal du tjene penger? (hva er forretningsmodellen)
Tror ikke denne er relevant for meg, da jeg ikke pitcher etter investor, men kunder.
(5) Hva er dine konkurransefortrinn?
God erfaring med bransjen, kan henvise til gode resultater og innsikt i ny teknologi og trender.
Målet mitt de neste 12 månedene er å etablere meg i Australia. Jeg har strengt talt ingen anelse om hvor jeg skal starte engang. Flytter antageligvis fra Perth til Sydney om 6 måneder og der vil det åpne seg et enda større marked for meg. Jeg ønsker å være klar som et egg innen jeg får bosatt meg i Sydney, så vil derfor begynne å jobbe med en power pitch allerede i nå!
PS: "Jeg" vil nok bli byttet ut med et firmanavn jeg ikke har kommet på enda.
Hva tror du om denne? Går den fort langt (for sleazy salesman), er den for tørr eller rett og slett bare kjedelig? Eller er den kanskje helt ok? Jeg føler jeg ikke helt får til en avslutning på den.. Jeg føler jeg burde følge den opp med noen spørsmål som vekker interessen deres enda mer!
Har du en power pitch?
Jeg sitter å jobber med å lage meg en power pitch. Kunne gjerne tenke meg litt input fra dere brukerene for å gjøre den mest mulig optimal. Målet er jo å få inn mest mulig info, på kortest mulig tid, samtidig som man snakker om noe brukeren forstår, uten å gå over til "jeg skal selge deg en tjeneste til en skyhøy pris, som gir elendig ROI".
Jeg skal besvare spørsmålene fra bloggposten:
(1) Hva er ditt produkt?
Hovedtjenester: Jeg selger tjenester som øker trafikk, brukervennlighet og konvertering på nettsider. I hovedsak gjennom SEO, PPC, A/B og multivariasjons-testing, brukervennlighetstesting, viral markedsføring osv.
Sekundærtjenester: Webdesign- og utvikling. Hovedsakelig gjennom outsourcing til andre frilansere, hvor jeg opererer som prosjektansvarlig.
(2) Hvem er dine kunder/hvor er markedet ditt? OG (3) Hvor stort er markedet?
Stort sett alle som har en bedrift og ønsker bedre kommunikasjon med kunder, forbrukere osv. Dette er forsåvidt da et stort marked.
(4) Hvordan skal du tjene penger? (hva er forretningsmodellen)
Tror ikke denne er relevant for meg, da jeg ikke pitcher etter investor, men kunder.
(5) Hva er dine konkurransefortrinn?
God erfaring med bransjen, kan henvise til gode resultater og innsikt i ny teknologi og trender.
Målet mitt de neste 12 månedene er å etablere meg i Australia. Jeg har strengt talt ingen anelse om hvor jeg skal starte engang. Flytter antageligvis fra Perth til Sydney om 6 måneder og der vil det åpne seg et enda større marked for meg. Jeg ønsker å være klar som et egg innen jeg får bosatt meg i Sydney, så vil derfor begynne å jobbe med en power pitch allerede i nå!
PS: "Jeg" vil nok bli byttet ut med et firmanavn jeg ikke har kommet på enda.
Jeg tilbyr en rekke tjenester relatert til markedsføring og internett. Mine hovedtjenester går ut på å markedsføre nettsider ut til flere relevante kunder, øke brukervennlighetsopplevelsen til de som besøker nettsiden og øke antall konvertering på nettsiden. Vi kan bistå med stort sett det meste innen internettstrategi- og markedsføring.
Vi jobber hovedsakelig med små og mellomstore bedrifter/organisasjoner, og har allerede en lang historik av tidligere kunder, samt flere suksesshistorier å vise til i referanselisten vår. Gjennom egne prosjekter får vi muligheten til å teste nye metoder og teknologier innen markedsføring, uten at det går på kundens bekostning.
Hva tror du om denne? Går den fort langt (for sleazy salesman), er den for tørr eller rett og slett bare kjedelig? Eller er den kanskje helt ok? Jeg føler jeg ikke helt får til en avslutning på den.. Jeg føler jeg burde følge den opp med noen spørsmål som vekker interessen deres enda mer!
Har du en power pitch?