Hjelp meg å lage en power pitch

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Jeg sitter å jobber med å lage meg en power pitch. Kunne gjerne tenke meg litt input fra dere brukerene for å gjøre den mest mulig optimal. Målet er jo å få inn mest mulig info, på kortest mulig tid, samtidig som man snakker om noe brukeren forstår, uten å gå over til "jeg skal selge deg en tjeneste til en skyhøy pris, som gir elendig ROI".

Jeg skal besvare spørsmålene fra bloggposten:

(1) Hva er ditt produkt?
Hovedtjenester: Jeg selger tjenester som øker trafikk, brukervennlighet og konvertering på nettsider. I hovedsak gjennom SEO, PPC, A/B og multivariasjons-testing, brukervennlighetstesting, viral markedsføring osv.
Sekundærtjenester: Webdesign- og utvikling. Hovedsakelig gjennom outsourcing til andre frilansere, hvor jeg opererer som prosjektansvarlig.

(2) Hvem er dine kunder/hvor er markedet ditt? OG (3) Hvor stort er markedet?

Stort sett alle som har en bedrift og ønsker bedre kommunikasjon med kunder, forbrukere osv. Dette er forsåvidt da et stort marked.

(4) Hvordan skal du tjene penger? (hva er forretningsmodellen)

Tror ikke denne er relevant for meg, da jeg ikke pitcher etter investor, men kunder.

(5) Hva er dine konkurransefortrinn?
God erfaring med bransjen, kan henvise til gode resultater og innsikt i ny teknologi og trender.

Målet mitt de neste 12 månedene er å etablere meg i Australia. Jeg har strengt talt ingen anelse om hvor jeg skal starte engang. Flytter antageligvis fra Perth til Sydney om 6 måneder og der vil det åpne seg et enda større marked for meg. Jeg ønsker å være klar som et egg innen jeg får bosatt meg i Sydney, så vil derfor begynne å jobbe med en power pitch allerede i nå!

PS: "Jeg" vil nok bli byttet ut med et firmanavn jeg ikke har kommet på enda.

Jeg tilbyr en rekke tjenester relatert til markedsføring og internett. Mine hovedtjenester går ut på å markedsføre nettsider ut til flere relevante kunder, øke brukervennlighetsopplevelsen til de som besøker nettsiden og øke antall konvertering på nettsiden. Vi kan bistå med stort sett det meste innen internettstrategi- og markedsføring.

Vi jobber hovedsakelig med små og mellomstore bedrifter/organisasjoner, og har allerede en lang historik av tidligere kunder, samt flere suksesshistorier å vise til i referanselisten vår. Gjennom egne prosjekter får vi muligheten til å teste nye metoder og teknologier innen markedsføring, uten at det går på kundens bekostning.

Hva tror du om denne? Går den fort langt (for sleazy salesman), er den for tørr eller rett og slett bare kjedelig? Eller er den kanskje helt ok? Jeg føler jeg ikke helt får til en avslutning på den.. Jeg føler jeg burde følge den opp med noen spørsmål som vekker interessen deres enda mer!

Har du en power pitch?

K

Kontoristen

Guest
Jeg ville tatt med i i tillegg: "Tjenestene vi tilbyr gir en rekke fordeler, bla økt oppmerksomhet, bedre synlighet og mer salg. Dette er også tilbakemeldinger vi ofte hører fra våre kunder".

økt oppmerksomhet, bedre synlighet og mer salg kan selfølegig byttes ut med det du mener er fordelene med dine tjenester.

Husk at kunder kjøper fordeler

Jeg ville brukt noe sånt:

Jeg tilbyr en rekke tjenester relatert til markedsføring og internett. Hensikten med tjenesten er å markedsføre nettsider, få økt brukervennlighet og øke sørge for å øke antall besøkende og salg på nettsiden. Vi kan bistå med stort sett det meste innen internettstrategi- og markedsføring.

Vi jobber hovedsakelig med små og mellomstore bedrifter/organisasjoner, og har allerede en stolt historik av tidligere kunder, samt flere suksesshistorier å vise til i vår referanseliste. Gjennom egne prosjekter får vi muligheten til å teste nye metoder og teknologier innen markedsføring, uten at det går på kundens bekostning.

Tjenestene vi tilbyr gir en rekke fordeler, blant annet økt oppmerksomhet, bedre synlighet og mer salg. Dette er også tilbakemeldinger vi ofte hører fra våre kunder.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Takk, det kan være en grei oppsummering å ha med på slutten. Hva kan jeg gå videre på etter jeg har kjørt pitchen min? Skulle gjerne stilt et spørsmål eller en kort serie spørsmål for å øke interessen for det jeg tilbyr. Hvis ikke, så kan det fort hende man bare får et "OK, så bra" når man er ferdig med pitchen.

Har du en strategi for din internettmarkedsføring?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ingen andre som har en power pitch her?

Jeg var på en networking frokost i dag tidlig. Snakket med 3 personer før jeg fikk mitt første salg - AUD $8000 rett i kassen - og jeg kan takke min power pitch for mye av det.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
"Gjennom egne prosjekter får vi muligheten til å teste nye metoder og teknologier innen markedsføring, uten at det går på kundens bekostning."

Jeg ville sagt det på en litt annen måte - nå virker det litt skrevet for folk som du skal jobbe sammen med eller som skal finansiere noe...
Noe mer som at du holder det oppdatert og samarbeider med flink når det er nødvendig blabla slik at du holder deg oppdatert på de siste utviklingene - blabla cutting edge not bleeding edge.

Og så hadde jeg bestemt satt grensen for marketing. Marketing er et veldig stort område og med mindre du har en bsc så ville jeg ikke har sagt at man kan bidra med marketing generellt - så spesifikt marketing med bruk av internett.

Gratla med salget! :)
Jeg skal jobbe litt med en power pitch også - trenger ha noe fornuftig å skrive på baksiden av kortet mitt, men bare noen VEEEELDIG få ord.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
"Gjennom egne prosjekter får vi muligheten til å teste nye metoder og teknologier innen markedsføring, uten at det går på kundens bekostning."

Jeg ville sagt det på en litt annen måte - nå virker det litt skrevet for folk som du skal jobbe sammen med eller som skal finansiere noe...
Noe mer som at du holder det oppdatert og samarbeider med flink når det er nødvendig blabla slik at du holder deg oppdatert på de siste utviklingene - blabla cutting edge not bleeding edge.

Hmm.. jeg ser ikke helt den. I mine øyne betyr det ikke annet enn at vi tester ut nye triks, løsninger og metoder på egen bekostning, fremfor å prøve det ut på kunder først. Med andre ord vet vi da hva som funker og hva som ikke funker!

Og så hadde jeg bestemt satt grensen for marketing. Marketing er et veldig stort område og med mindre du har en bsc så ville jeg ikke har sagt at man kan bidra med marketing generellt - så spesifikt marketing med bruk av internett.

Jeg ønsker å tilby stort sett alt innen marketing. Det er derfor jeg flyttet til Australia, for å utvide horisonten litt. Holder jo faktisk på med en bachelorgrad i marketing. De siste 2 årene har jeg skaffet meg masse erfaring med ikke-internett-relatert markedsføring, gjennom samarbeid med andre og universitetet. Har vært med å organisert lanseringer, events og promoteringer. Holder for tiden på med et prosjekt i samarbeid med BMW, hvor vi leier hallen i en av de største byggene i byen her, inviterer over 300 businessfolk til lunch og visning av den nye 7-serien fra BMW. I tillegg til dette har jeg jobbet mye med markedsundersøkelser i det siste, så horisonten strekker seg langt utenfor internett. De områdene jeg ikke er noe mester i selv enda, har jeg samarbeidspartnere som behersker.

Jeg skal jobbe litt med en power pitch også - trenger ha noe fornuftig å skrive på baksiden av kortet mitt, men bare noen VEEEELDIG få ord.

Blir en micro power-pitch det da? Det skulle jeg også hatt, tenkte faktisk på det i dag når jeg var i møte med en ny designer jeg skal samarbeide med på et prosjekt. Bak på kortet hans står det: "I create unique, functional websites. Inspired brand material, and creative interactive experiences".

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Av og til har vi spesialisert oss så mye at det blir vanskelig å se skogen i trærne, men det virker ikke være tilfelle :)
Men når jeg tenker den tanken så er jeg muligens ikke den eneste - du kan kanskje bruke litt tid å forklare at du faktisk kan marketing, og ikke er en av de som "bare" er vokst opp med internett og som har glemt "the real economy" litt.
Å kunne begge deler - som du - gjør at du kan slå en bro mellom online og offline. Det er 1 ting at folk kan leie dine ferdigheter for å få ting gjort, men det er også en kundemasse "der ute" som trenger synspunktene dine og rådet ditt. Tror jeg :)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Du har helt rett. Nå skal det nevnes at jeg ikke aktivt går ut å selger noe særlig med offline markedsføring. På den nye nettsiden som forhåpentligvis går i produksjon om ikke så lenge, så vil det bli veldig lite fokus på offline markedsføring. Dette er som oftest noe jeg prøver å selge inn etter jeg har fått napp på online-tjenester.

Power-pitchen min kommer nok til å tilpasses online. Skal nevnes at man høyst sannsynlig aldri vil si den ordrett som den ble skrevet ned, samtidig som jeg kommer til å bruke min på Engelsk!

Har du laget deg en power pitch enda?

Topp