Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hjelp en amatør - name picker!

Hei!

Jeg kjører ofte Facebook-konkurranser hvor mennesker deltar.
Da får jeg inn mange navn og svar og trekningen kjører jeg via: http://www.miniwebtool.com/random-name-picker/

Jeg ønsker et tilsvarende PHP script jeg kan kjøre på egen server.
Jeg har en følelse av at dette er superenkelt, rett og slett... Men, som amatør i PHP så får jeg det ikke til.

Kan noen rett og slett lage det til meg? Eller noen som tilfeldigvis har noe liggende...
Kan selvsagt alltids vippse over noen kroner..

Ønsker det helt likt, at jeg legger inn ett navn pr linje, og ved klikk på "Trekk venner" så kommer det opp et helt tilfeldig navn som velges av de jeg har lagt inn. Krever ingen lagring eller noe i den tur, kun "nåtids"-visning av navn, mao ingen database.
 
Det er definitivt en grunn til det, men det trenger vi ikke ta her,,,, :)
Jeg HATER ekstern reklame, vinnerne som trekkes kjører jeg screen-record på, da ser det hundre ganger proffere ut med et eget oppsett.

Det sjokkerer meg litt at du som administrator går inn med kritiske spørsmål i et åpent innlegg hvor jeg ber om hjelp til noe jeg har funnet ut at jeg har lyst på. Hvorfor er vel irrelevant?
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg HATER ekstern reklame, vinnerne som trekkes kjører jeg screen-record på, da ser det hundre ganger proffere ut med et eget oppsett.

Det sjokkerer meg litt at du som administrator går inn med kritiske spørsmål i et åpent innlegg hvor jeg ber om hjelp til noe jeg har funnet ut at jeg har lyst på. Hvorfor er vel irrelevant?

Sjokkere er vel å ta i :)

Jeg var nysgjerrig, og at jeg spurte førte jo til at jeg fikk et fint tips om å ta screenshop av slike trekninger.
 
Sjokkere er vel å ta i :)

Jeg var nysgjerrig, og at jeg spurte førte jo til at jeg fikk et fint tips om å ta screenshop av slike trekninger.

På ingen måte å ta i.
Det er greit at du var nysgjerrig og spurte, men du benytter en litt arrogant tone, syns jeg i alle fall. :) Det er poenget.
 

Mats1

Medlem
Lag en fil som heter f.eks. "ListeMedDeltakere.txt" hvor du har en deltaker pr. linje.

Lag så f.eks. TrekkVinner.php med følgende innhold:
PHP:
<?php

echo 'Deltakere:<br />';

$Liste = array();

$handle = fopen("ListeMedDeltakere.txt", "r");
if ($handle) {
    while (($line = fgets($handle)) !== false) {
        $Liste[] = $line;
        echo '- '.$line.'<br />';
    }

    fclose($handle);
}

$vinner = $Liste[array_rand($Liste, 1)];

echo '<br />
Vinner: <b>' . $vinner . '</b> <br />';
?>
 
Topp