Hente data fra nettside

Tonny Kluften

Administrator
På Mystore går man inn på en side for hver ordre for å se kundedata, varer og annet for en spesifik ordre.
Jeg trenger å eksportere visse data fra en ordeside, dataene må legges inn i et excel-dokument.
Hvordan kan jeg hente visse data fra ei nettside og legge dem inn i bestemte kolonner i excelarket?

Sist redigert:

adeneo

Medlem
Du kan bruke cURL til å logge inn automatisk, sende POST requests for forms og annet, slik at du får ned den rette nettsiden.

Deretter må du luke ut den informasjonen du trenger med preg_ettellerannet eller diverse string verktøy i PHP, og så bruke en dings i PHP for å skrive excel filene.
Det ligger en excel-writer i PEAR, og det finnes ferdige klasser for slikt også.

Det kan selvfølgelig gjøres i Perl, Python eller et annet språk også, og direkte med curl som sannsynligvis ligger i OS'et, i stedet for libcurl for PHP, men det er nok enklere for en webdisigner å finne ut av det med PHP kanskje, jeg vet i vaffal ikke hvordan slikt gjøres i Perl eller Python ?

Så kjører du scriptet på serveren med cron på de tidspunktene du ønsker, og skriver automatisk excel filene.

Mulig det finnes plugins for slikt også, men det er vel kanskje tvilsomt at det er noe for mystore?

Sist redigert:

adeneo

Medlem
Pong er en liten luring! Har du direkte tilgang til server og db, så er det selvfølgelig betydelig enklere, raskere og bedre å finne de dataene du er ute etter.

Topp