Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har WP-design noe aa si for trafikk via Google?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg kjopte en nettside for ikke saa lenge siden. Noe av det forste jeg gjorde var aa endre design paa den. Jeg beholdt altsaa alt innhold, SEO-plugin og alt annet. Det eneste jeg gjorde var aa endre design.

Trafikken droppet ca 30% med en gang jeg overtok siden og jeg testet derfor aa sette tilbake til det opprinnelige designet. Da tok trafikken seg opp oyeblikkelig, og naa, et par dager etter, er det nesten der det var da jeg overtok siden.

Men jeg trodde ikke at det design kan ha noe aa si paa trafikk saa lenge alt ellers er helt likt? Samtidig ser jeg jo at visse design (bl.a det jeg bruker naa) skyter av at de er veldig godt optimalisert mtp SEO.

Ka du tru?

Sitter i London saa forry for spraaket. :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Men når alle slike tagger er like, skulle det ikke ha så mye å si?

Hvordan påvirker dette søkemotorene Tonny? Når tagger, permalinks, bilder, alt-tag'er og resten av siden er helt lik som tidligere, blir vel også siden lest på samme måte?
 

Boo

Medlem
På søndag skal jeg bytte wp-theme på en godt besøkt side, blir "morsomt" å se om samme skjer hos meg. Bortsett fra det TorsteinO sier så ville jeg ikke tro google bryr seg noe videre.
 

xdex

Medlem
html5 standard, google sine egne html tags, h1,h2,h3 etc.. det er en verden av forskjellige tags, og det finnes en regel man skal ta seriøst. Bruk det slik som det er ment å brukes! Om ett design ble byttet ut, og all HTML struktur var lik, ville ikke google brydd seg. Google kan ikke forstå mer enn det du selv leser i html-dokumentet.

Hvordan alt er sammensatt, er det vel egentlig ingen (eller få ansatte i Google) som vet. Om h1 betyr mer enn h2, eller h3 blir kombinert med h1, vites ikke. Vi vet bare at det skal brukes i sammenheng med en "overskrift". Google har aldri brydd seg om du bytter ut en banner, men den dagen du plutselig ikke har <nav> eller <footer> og heller velger å erstatte disse med <div> ja da er det MYE som ikke er likt lengre.

2 like sider visuelt, trenger altså ikke score likt, i det hele tatt.
 
Topp