Har ikke TD lenger depositum for annonsører?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Henviser til dette innlegget hvor det kommer frem at TD ikke tjener noen kroner på annonsører som ikke betaler kroner.

Tidligere har jeg jo alltid hørt at TD har en stor sum penger som må betales inn før dem i det hele tatt får annonsere gjennom programmet. Om det er depositum eller et oppstartsgebyr vet jeg ikke. Er det slutt på dette? Jeg spør fordi Joakim selv sier at TD ikke tjener noen kroner når annonsør ikke betaler sine fakturaer.

Sånn jeg har forstått det så er det noen annonsører som forhåndsbetaler og noen etterbetaler. For å kunne etterbetale tror jeg annonsøren først blir "kredittvurdert".

Sist redigert av en moderator:

picxx

WF 09
TD "taper" vel ikke på annonsører uansett, da de både har oppsatrtskostand og månedlig fastbetaling. De som evt. blir sittende som svarteper ved utelatt betaling er vel affiliaten (forutsatt at annonsør betaler oppstart og mnd. betaling til TD).

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det er ikke det jeg tenker på Tor Gunnar. Jeg mener depositum / oppstartsgebyr for i det hele tatt få starte med annonsering hos Tradedoubler. Dette er jo noe alle annonsører har måtte betale, før dem i det hele tatt får starte med annonsering hos Tradedoubler.

Joakim@TD

Medlem
Sånn jeg har forstått det så er det noen annonsører som forhåndsbetaler og noen etterbetaler. For å kunne etterbetale tror jeg annonsøren først blir "kredittvurdert".

Vi kredittsjekker alltid våre annonsører før vi inngår et samarbeid, og får vi ikke et resultat vår finansavdeling er fornøyd med - krever vi riktignok noe vi kaller for prepayment.

Vi stiller høye krav til etterskuddsfakturering.

Tonny Kluften

Administrator
... innlegget hvor det kommer frem at TD ikke tjener noen kroner på annonsører som ikke betaler kroner. ...

Den store forskjellen når det gjelder tap på annonsering ligger i at om en annonsør ikke betaler så er det en dråpe i havet for Tradedoubler. For en liten affiliate kan det være en hel mnd inntekt ut av vinduet. Og ikke nok med det, hvis man har kjøpt adwordstrafikk så er det rent tap.
Så argumentet til Tradedoubler om at de også lider skade er ikke noe viktig argument i forhold til tap av penger.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Mhm, jeg forstår at det er en liten dråpe i havet for Tradedoubler. Jeg syns det er et dårlig argument for Tradedoubler jeg også. Det jeg tenker på er jo at dersom Tradedoubler har et oppstartsgebyr / depositum for nye annonsører på gjerne 50,000NOK, da sitter jo ikke akkurat Tradedoubler igjen med tap eller ingen penger som Joakim nevner i tråden jeg henviser til i første post.

picxx

WF 09
Kopierer en liten snutt fra forumet til estrategi hvor en mindre nettbutikk var i samtale med tradedoubler og forteller litt om priser til nettverket kontra affiliate. Intressant lesing.

Jeg fikk helt sjokk da selgerene jeg snakket med etter alle gode agumenter om akkurat deres nettverk, kom fram til det interessante for meg - nemlig prisen.
Oppstart koster rundt 25.000 (eks. mva) og månedlige kostnader på 5.500, i tillegg kommer provisjon på ca. 15% av kjøpesummen, der 1/3 går til selskapet og kun 2/3 til nettsiden som har annonsen som førte til klikk og deretter salg. I tillegg var det 3 mnd. oppsigelse, ingen mulighet til å teste før man ble med...

Tatt fra tråden her:
Affiliate markedsføring - Estrategi Forum

Topp