Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Har du spørsmål om landingssider?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Jeg holder på å lage en veldig omfattende guide på Norsk om landingssider. Guiden vil da for seg hvordan man må planlegge landingssiden, hvordan skrive gode og fengende tekster, utforming av landingssiden og hvordan man måler suksessen av den. Den vil også bli støttet med eksempler og en case study som går gjennom utviklingen av en landingsside steg for steg.

Jeg ønsker at denne guiden skal bli helt rå, så jeg vil gjerne høre hva slags spørsmål dere har om landingssider? Er det noe dere lurer på?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Ikke noe jeg umiddelbart kommer på, men jeg vil gjerne lese - og prøve ut - oppskriften.
Jeg tenker at guiden kunne inneholder saker som:
* hva er en landingsside egentlig?
* hva slags forskjellige mål kan man ha med en landingsside for at det fremdeles faller under definisjonen?
* er det vits med undersider som forklarer mer?
* skal en bestillings-form være inkludert på landingssiden?
* betalingsmåter?
* hva slags konvertering kan man forvente fra forskjellige kilder?
* hvor mange paragrafer / antall ord trenger man
* lyst eller mørkt design: hva fungerer best?

Og så har jeg gjerne lyst å være med hvis du trenger litt hjelp til forskjellige case-studies. Kan også tenke meg å utvikle en slags landingsside-generator. Som da trenger være en god landingsside :p
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Takk for svar så langt!

Pong: Mange spørsmål, noen av de har jeg ikke besvart i artikkelen, så må utfylle litt mer ser jeg.

Tonny: Det har jeg et helt "kapittel" om :)
 

Keanu

Geek
En ting jeg antar du alt har tenkt å ta med, men for sikkerhets skyld: A/B testing (splittesting)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
En ting jeg antar du alt har tenkt å ta med, men for sikkerhets skyld: A/B testing (splittesting)

Nei, kommer ikke til å gå dypt til verks på det teamet. Men det blir nok en annen artikkel som tar for seg Google Optimizer og basicen i A/b testing og multivariasjonstesting.

Hvordan kjøre PPC mest mulig effektivt er også et tema som alltid kommer opp når man lager en landingsside.

Hva mener du med "mest mulig effektivt" i forhold til landingssider? Jeg kommer ikke til å gå i detalj om hvordan man setter opp en suksessful Adwords kampanje, men kommer til å snakke om hva kriteriene til trafikken er for at det skal bli mest mulig nøyaktige resultater.
 

Keanu

Geek
For Adwords og annen PPC, så kunne det vært aktuelt å ha med litt informasjon om Quality Score, om man bør bruke mange ad-groups, hvilke annonser man kjører på hvilke annonser (sammenheng mellom annonse og landingsside) og kommentarer rundt å lage en landingsside kun for PPC, kun for SEO (organisk søk) og det å kombinere de.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ang Adwords og bygging av lister, så kommer jeg ikke til å gå in-depth på disse områdene. På lik linje som jeg ikke kommer til å gå in-depth i hvordan man lærer seg HTML for å kode landingssiden, hvordan bruke photoshop for å lage det visuelle og Norsk for beginners for de som ikke kan skrive. Det blir rett og slett FOR mye å skrive om da.

Målet med guiden er å dele kunnskapene jeg har om hvordan man bygger en landingsside. Verktøyene jeg presenterer må folk selv lære seg å bruke. F.eks, så opplyser jeg om hvordan man måler effekten av en god landingsside ved å bruke f.eks analytics, som er gratis, men jeg sier ingenting om hvordan du setter opp mål i analytics steg for steg. Dette er noe man enkelt bør klare selv om man er villig til å lære.

Jeg har dog lyst til å kjøre en egen artikkel om konverteringsoptimalisering (A/B og multivariasjon), som selvfølgelig vil være en ypperlig oppfølging til landingsside artikkelen.
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
"hva er vitsen?" Det har jeg lurt på mange ganger...
Men det vil kanskje ligge under hva er en landingsside?

Vil dette være spesialisert til å bare være for nettbutikker ? eller vil det bli en slags standar og så kan man lese litt ekstra hvis man har ditt og datt?

Er det mulig å få se på siden allerede?
eller må alle vente til relase?:)

Kan vel være viktig å skrive om virkemidler som burde være med? som om man skal bare ha en lang side med filmer av "kunder" som er super fornøyd? eller lage det mere som en vanlig side?

hvor mye informasjon skal ligge på landingssiden? noen språklige virkemidler som er et "must" å ha med?
 
Topp