Gratis annonsering rettet mot ungdom

ChrisE

Medlem
Vi i Din Sparegris har endelig lansert internettsidene våre på følgene adresse: Din Sparegris

Litt informasjon om prosjektet fra internettsiden vår:

Konseptet "Din Sparegris" er å samle personer innenfor målgruppen 14-26 år i en database. Sammen med eksterne firmaer vil vi bak Din Sparegris utarbeide gode tilbud og rabatter som vi kan tilby våre medlemmer. Desto flere personer som registrerer seg på siden, sterkere står vi når vi skal forhandle frem gode avtaler.

For mange høres dette veldig likt ut som flere allerede godt etablerte nettsidene som for eksempel gjerrigknark.no. Forskjellen er at vi har rettet oss inn på målgruppen 14-26 år. Vi kommer til å sende ut færre nyhetsbrev og med høy kvalitet. Det er veldig få innenfor denne målgruppen som ønsker å få innboksen sin spammet ned av vektpiller og forbrukslån.

Vi har fortiden et lavt tresifret antall personer på mailinglisten, men det øker hele tiden. Vi ser på dette som ganske bra, ettersom vi enda ikke har hatt noe å tilby våre medlemmer.

Hvis det er noen her inne som driver business rettet mot ungdom i denne målgruppen og som ønsker å reklamere gratis, send meg en privat melding her på forumet så får vi til en dialog.

Reklame mulighetene er å få en banner på siden våre, nyheter der vi skriver litt om firmaet og produkt(ene) som tilbys og en seksjon i nyhetsbrevet vårt.

jigge

Medlem
Har dere facebook side? er 17 år selv og så å si alle jeg kjenner bruker facebook daglig. Skaff noen lokketilbud. Som f.eks: "Sitter du på skolen og halv sover? en gratis kaffe hadde vell vært digg nå?" Så ber du dem melde seg på nyhetsbrevet. Så viser du dem at de får ett rabattkort fra narvesen. hver 5 kaffe gratis.

Dårlig eksempel.
Men prøv facebook.

peterandrej

pensjonert moderator
Konseptet "Din Sparegris" er å samle personer innenfor målgruppen 14-26 år i en database.

Reklame rettet mot barn er ikke tillatt i Norge. Og du skal være særdeles forsiktig med å samle personer under 18 i en database. Dette finnes det strenge regler for, og bra er det.

Ville undersøkt de juridiske sidene av dette opplegget hvis dere ikke allerede har gjort det.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
@peterandrej, reglene rundt dette er ikke spesielt strenge. Dessuten har man ikke mye regler (noe småtteri som ikke nekter en og samle inn opplysninger) man skal forholde seg til dersom det ikke er krone og mynt involvert.

Sist redigert av en moderator:

ChrisE

Medlem
Etter å ha rettet opp en misforståelse som gjelder dette prosjektet i en annen tråd, så ønsker jeg gjerne tilbake meldinger på prosjektet mitt. Hvordan burde jeg gå frem for å få kontakt med firmaer som kan bruke tjenesten min?

Vi har fortiden en facebook side og databasen med folk som registrerer seg blir større for hver dag. Men jeg har slitt litt å få kontakt med bedrifter som ønsker å sammarbeide. Er det noen som har forslag til hvordan jeg burde gå frem?

eplebiten

Medlem
Det er lov til å reklamere ovenfor barn, men det er ikke lov å vise reklame hvor barn har interaksjon med produktet. Et eksempel på dette er for eksempel et barn som leker med en bil.

Topp