Etter all oppmerksomhet dette OS'et har fått i media før dette sjokkerende greiene du linker til kom ut syns jeg det virket forholdsvis lovende, men ikke nå lenger. Jeg syns Google virkelig har gått altfor langt når de nå attpåtil skal ta kontroll over alle våre data. Er det noe som aldri vil bli aktuelt så må det være nettopp det.
Jeg ser på en måte for meg at Google forsøker å "lage fremtiden" her, men jeg for mitt vedkommende ser ikke for meg at fremtiden er at Google skal sitte på alle mine filer slik som de ønsker. Med tanke på at Google i dag ikke har mulighet for å svare oss individuelt på noe som helst av det vi måtte lure på, da forstår jeg ikke hvordan de kan tro at jeg virkelig vil la Google ta vare på mine filer for meg. Hva skjer den dag da noen filer forsvinner, og jeg tar kontakt med Google for å få vite hvor filene mine er? Da vil jeg ikke påstå at jeg er tilfreds med et automatisk svar på epost hvor de forteller meg at de ikke har tid til å svare meg.
Nope.. Dette kommer nok Google aldri noen vei med, og som man også kan se på journalisten på Dagbladet sin "skrivemåte" så tror jeg nok at hvertfall han også er enig med meg på at Google virkelig har gjort noe dumt nå.