Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google-Sesam: 1-0

Ole

Medlem
Det uunngåelige har skjedd. Sesam har gitt opp mot google og fjernet nettsøk fra førstesiden.

Nå er det "Bedrifter", "Personer" og "Kart" som er viktigst for Sesam, og gjemt som en underside finner en nå "Nettsøk".

http://sesam.no/
 
Ja! Vi har ganske tydelig endret fokuset nå. Det er vel strengt tatt en god stund siden vi "ga opp kampen mot google på vanlig websøk" (en helt annen diskusjon), men endringen har ikke vært så tydelig før i går kveld.

Selv er jeg veldig positiv til endringene som skjer nå. Alt av seriøse tilbakemeldinger tas i mot med takk ;-)
 

Gaasehud

Medlem
Er du en utvikler i Sesam, Magne? :)

Må si det har blitt litt annerledes, men nå er altså fokuset på disse tingene? Jaja, dere vet vel hva dere gjør. Må innrømme jeg ikke brukte nettsøket når det var i fokus, men kanskje dette kan bli noe. Lykke til, Sesam! :)
 

SolidHost

Medlem
Ingenting negativt om Sesam. Jeg synes det er bra at det satses og prøves på å få noe slikt til i Norge. Jeg er vel bare litt overrasket over sluttresultatet etter at det er blitt brukt så mye penger på dette og da snakker jeg om hva man står igjen med av tjenester eller hva det ser ut som det skal satses på av tjenester.
 
Er du en utvikler i Sesam, Magne? :)

Må si det har blitt litt annerledes, men nå er altså fokuset på disse tingene? Jaja, dere vet vel hva dere gjør. Må innrømme jeg ikke brukte nettsøket når det var i fokus, men kanskje dette kan bli noe. Lykke til, Sesam! :)

Jepp, det er jeg! Jeg kan jo like greit presisere, som jeg også gjorde sist jeg pratet om sesam her, at dette er mine egne meninger og ikke nødvendigvis Schibsted Søk sine. ;-)

Fokuset er over på katalog nå ja. Vi har alltid hatt katalogtjenester, men de har alltid vært litt i skyggen av webindeksen, nyhetssøket og sånt. Nå forsøker vi å bytte om på dette - så får vi se hva fremtiden bringer ;) Forhåpentligvis renner milliardene snart inn på konto.

Det er vel veldig få som egentlig brukte nettsøket da det var i fokus. Jeg synes det er en betydelig bedre løsning nå, hvor vi bare henter resultater fra Yahoo basert på egne innstillinger.
 
Ingenting negativt om Sesam. Jeg synes det er bra at det satses og prøves på å få noe slikt til i Norge. Jeg er vel bare litt overrasket over sluttresultatet etter at det er blitt brukt så mye penger på dette og da snakker jeg om hva man står igjen med av tjenester eller hva det ser ut som det skal satses på av tjenester.

Hvis det er webindeksen du snakker om forsvant den for litt over et år siden. Fram til nå har vi forsøkt litt forskjellige ting og hatt følere ute, og nå begynner resultatet å vise seg.

Det som har vist seg er jo at det er vanskelig å leve på tjenester som websøk og nyheter. Jeg skal ikke skrive så veldig mye om det her, for det kan fort bli mange sider med tekst som egentlig ikke så mange bryr seg om. :)

Du nevnte oppi-her at det er rart at Schibsted "kaster bort" mer penger på Sesam. Her skjønner jeg veldig godt hva du mener - vi har jo ikke akkurat gått i overskudd for å si det mildt ;-) Men suksess kan ta både lang tid og mange forsøk. Et godt eksempel på dette, og muligens en av grunnene til at det satses videre på Sesam, er finn.no. De var jo heller ingen suksess da de ble lansert, og det var først etter et "nytt forsøk" at de slo an.
 
Topp