Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google - Sesam 0 - 2 (Slutt)

zapotek

Medlem
Google er så store nå at det begynner å bli skummelt, de trenger konkurrenter på alle plan.

Ja de har så og si full dominans på søk nå. Alle vi som driver med SEO nøster jo opp under det også. Hvor ofte kommer det ikke opp en spørsmål fra webmastere om "har vi lov til dette av Google?". Vi er som logrende bikkjer hele gjengen.
 

Ståle

Medlem
Ja de har så og si full dominans på søk nå. Alle vi som driver med SEO nøster jo opp under det også. Hvor ofte kommer det ikke opp en spørsmål fra webmastere om "har vi lov til dette av Google?". Vi er som logrende bikkjer hele gjengen.

Det er jo fordi Google direkte (Adsense) eller indirekte (trafikk) gir oss smør på brødskiven (penger)

Jeg har rett og slett ikke råd til å bli svartelistet av Google. Det er derfor jeg prøver å spre eggene mine mer og mer, men det er ikke lett, og ofte betyr det mer jobbing, for mindre utbytte.
 
Sist redigert:

skogtrollet

Medlem
Jeg syns det er litt skummelt at google har så mye makt. De lagrer sikkert alt vi søker på også. Og lager profiler på oss. Som de kan utlevere til politiet.

Nei sikkert ikke, men tanken på at de kan gjøre det er skummel. Jeg har søkt på mye rart, som jeg håper aldri noen finner ut av :p
 

Ståle

Medlem
Jeg syns det er litt skummelt at google har så mye makt. De lagrer sikkert alt vi søker på også. Og lager profiler på oss. Som de kan utlevere til politiet.

Nei sikkert ikke, men tanken på at de kan gjøre det er skummel. Jeg har søkt på mye rart, som jeg håper aldri noen finner ut av :p

Ehm, jo det gjør de. Om noen uker så lanserer de en ny funksjon til Adsense, hvor de baserer annonsene på dine interesser.

Inside AdSense: Driving monetization with ads that reach the right audience

Her kan du forøvrig se din søkehistorie:
http://www.google.com/history/
 
Topp