Google Map API funker ikke

appelsin

Medlem
Jeg prøver å legge inn kart på min nettside ved hjelp av Google Map API key. Jeg får generert kode (både v2 og v3 og aktivert dem). Jeg legger inn koden der den skal i scroptet (eget felt i grensesnittet til scriptet jeg har kjøpt), men det fungerer ikke. Når jeg åpner nettsiden ser jeg Google Map i 2 sekunder, med riktig adresse, før den forsvinner med følgende feilmelding:

Google has disabled use of the Maps API for this application. The provided key is not a valid Google API Key, or it is not authorized for the Google Maps Javascript API v2 on this site. If you are the owner of this application, you can learn about obtaining a valid key here: http://code.google.com/apis/maps/documentation/javascript/v2/introduction.html#Obtaining_Key

Jeg antar det er noe galt med nettsiden som gjør Google Maps ikke fungerer. Trenger hjelp.

adeneo

Medlem
Det er jo ikke godt å si hva problemet er ut ifra en kort beskrivelse og ingen kode eller nettside å se på, men prøv å legg inn javascript koden din i jsFiddle og se om kartet kommer opp der eller om det samme skjer.

Hvor i koden din har du lagt inn dette, og er det snakk om PHP, ASP eller rett i HTML'en.

Det høres ut som det er API nøkkelen som er feil, og du bør bruke versjon 3 av Maps nå, og du har selvfølgelig gått inn API konsollen din hos Google og aktivert Maps API'en.

appelsin

Medlem
Takk for tipset. Jeg får samme feilmeldingen når jeg putter inn koden, som er:

<script type="text/javascript" src="http://maps.google.com/maps?file=api&amp;v=2&amp;key=AIzaSyDEG79RCPoXkvZrwuk5xgMVDMRJWAGRH0w"></script>
<script type="text/javascript">
var latitude = 40.0065;
var longitude = -75.2165;
var zoom = 13;

$(document).ready(function(){
if (GBrowserIsCompatible()) {
var mapContainer = document.getElementById("Map");
var map = new GMap2(mapContainer);
map.setCenter(new GLatLng(latitude, longitude), zoom);
map.addControl(new GSmallMapControl());
map.addControl(new GMapTypeControl());
map.addControl(new GScaleControl());
map.addControl(new GOverviewMapControl());
var point = new GLatLng(latitude, longitude);
map.addOverlay(new GMarker(point));
map.onContainerChanged = function() // this fixes map in hidden divs
{
map.checkResize();
map.setCenter(new GLatLng(latitude, longitude), zoom);
}
mapContainer.map = map;
}
});
$(window).unload(GUnload());

</script>

Det kan hende at scriptet bruker v2 mens denne er under avvikling hos Google. Håper likevel du kan se på koden og se om du ser noe mistenkelig :)

appelsin

Medlem
Case løst. Måtte aktivere v3. Mener jeg har gjort dette tidligere. Har prøvd å skru på begge og den ene av hver, og kombinert med andre innstillinger.

Topp