Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google Earth Day

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
earthday07.gif


I dag feirer vi jorden, med Earth day. Jeg er glad for å se Google fronte en så stor sak, og skulle gjerne ønske dem la mer vekt på dette store problemet, nemlig global oppvarming.

Gjør dere noe spesielt i kampen mot global oppvarming? Tenker dere mer miljøbevisst?
 

picxx

Well-Known Member
Jupp, i dag er det fisefri dag :D

Eller, litt mere seriøst.. folk har en merkelig holdning til global oppvarming.
Problemet med global oppvarming er jo ikke at kloden blir noen grader varmere, problemet er jo at strømmene vil bryte av og gjøre alt fra england og nord til en ny istid.

Hvorfor strømmene bryter? Fordi det vil bli enorme mengder med ferskvann som nekter sjøvannet å synke til bunnen (ok..les oseanografi gutter).

menneskene kan ikke gjøre mye fra eller til når det gjelder dette, men det vi faktisk kan gjøre kan bety den lille marginen som får strømmene til å fortsette enda 1000 år (1K år er ikke stort).

Personlig tar jeg meg den friheten å linke til noen som støtter opp om miljøet på hver eneste side jeg har, og det håper jeg også andre gjør. :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Personlig tror jeg det er ting vi kan gjøre for å forhindre at noe slikt vil skje. Og jeg tenker ikke bare på at jorden blir varmere, jeg tenker også på ting som at skogene i Amazonas hogges og brennes ned daglig! Hvilke organisasjoner har dere støttet eller kunne tenke dere å støtte? Hvilken anser dere som best?
 

Knut

Medlem
Fuck for forest må være det ultimate alternativet. Der går nok ALL inntekt direkte dit det trengs uten noen mellomledd. :p

Jeg tror det må til endel store endringer i samfunnet før det hjelper. Vi, som enkeltpersoner, tror jeg ikke kan gjøre så veldig mye. De som bor sånn til kan bruke kollektiv transport osv, men det vil ikke hjelpe så veldig mye som de skal ha det til. De som må ta seg sammen er de store, slik som Russland, USA osv.
Så må vi se å få opp noen atomkraftverk så vi kan slippe kull og shit.

At google velger å markere en sånn dag ser jeg på som positivt. De er store og blir hørt.
 

Niclas

New Member
Temperaturene har i alle tider svinget, det har vært istider og det motsatte langt før mennesket. Og det finnes ingen beviser for at det er en sammenheng mellom CO2 og temperatur, faktisk finnes det data på at det i tider med enda høyere CO2 mengder har vært istid. Nei vi er nok bare i en periode med naurlig temperaturstigning, og får nyte det sålenge det varer. Etter islamismen er trolig denne globaloppvarmingshysterien vår tids farligste utfordring.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Så hvilken deler av verden er det som vil bli rammet om vi skulle komme inn for en ny istid? Og hvor fort kommer istid-utbruddet, om det skulle bli en realitet?
 

Knut

Medlem
Ca alt nord for alpene. Hvor fort kommer vel an på hvor mye vi kan slakke ned på prosessen.
I. flg. Discovery :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Så det er ikke et spørsmål om det vil skje, heller når det vil skje?

Er det noe vi enkeltmenneskene kan gjøre for å forsinke prosessen? Kom med så mange bra tips som mulig! : )
 

sKrud

Meget sliten student
Humm..Nå var det mye rart her.. Tipper det er en del av deres som så på tv i helgen, dvs filmen til Al Gore.. Hovedproblemet er vell at befolkningsveksten er for stor som igjen fører med seg alle problemene med CO2 +++... Men jeg tror det kommer til å skje mye innenfor dette feltet de neste par årene, bare å se på mange av vårens nye biler.. De bilene som er mest reklame for er jo førstegenerasjons "miljø" biler.. Dette tror jeg absolutt er riktig vei å gå.. men om dette har noe effekt er vanskelig å spå... Dere for melde dere inn i Belona, er vell den eneste organisasjonen i norge som er verd å bruke tid i.. (det var min mening..:p ) Så tilbake til Kenneth, ja det er morsomt å se at Google bryr seg om denne dagen, å jeg kan jo komme med en til opplysning. Nemlig at Googles "kontorpark" er driftet av mer enn 60% solenergi! De har som mål å drifte hele området sitt med grønnenergi i løpet av får år.. :) Så det så..!
 
Topp