Google Drive/-Docs - forklaring??

Britta

stoffdronning
Heia,

det er nå 2 år siden at jeg brukte Google-docs sammen med noen andre, men nå har det vel skjedd en del omveltinger der og jeg har ikke peiling lengre.

Jeg er i styret av Norsk Quilteforbundet (3500 medlemmer) som de siste 8 år har brukt yahoo-groups til filer av envher type - plassen der styrearbeid foregå og styret kan maile hverandre.

Kan Google Drive eller Docs eller hva det måtte hete nå brukes på samme måte?

En lagringsplass til forskjellige typer dokumenter i forskjellige mapper og en mailingliste?

Eller kan egen domene der hjemmesiden (joomla tror jeg eller wordpress, i hvert fall noe seom selv kan redigeres) ligger brukes i tillegg til noe sant?

Takk og hilsen, Britta

Ps. må rapportere i kveld til styret ;-)

Ole Avranden

utvandret
Joomla kan i hvert fall brukes, og det kan helt sikkert WordPress også.

I Joomla kan dere sett opp en slik løsning
- Et community hvor alle medlemmer kan snakke med hverandre, dele bilder og videoer (likt Facebook)
- En filopplastings/-nedlastingstjeneste
- Mailprogram (eller om dere bruker communitiet til å kommunisere?)
- Blogg og forum (som kan integreres i communitiet)
- Events (som kan integreres i communitiet)
- Og selvfølgelig nyhetspublisering

Britta

stoffdronning
Joomla kan i hvert fall brukes, og det kan helt sikkert WordPress også.

I Joomla kan dere sett opp en slik løsning
- Et community hvor alle medlemmer kan snakke med hverandre, dele bilder og videoer (likt Facebook)
- En filopplastings/-nedlastingstjeneste
- Mailprogram (eller om dere bruker communitiet til å kommunisere?)
- Blogg og forum (som kan integreres i communitiet)
- Events (som kan integreres i communitiet)
- Og selvfølgelig nyhetspublisering

Kan det brukes ved siden av det som ligger der som selve websida eller mü det integreres på et 'hjemmelig' sted?

spikre

peterhamre.no
Anbefaler Google-pakka. Bruker den selv til alt av dokumenter.
- Epost og alle filer osv med én og samme innlogging
- Avanserte funksjoner av alle typer - hvis nødvendig
- Tilgjengelig hvor som helst
- 10 gb gratis lagringsplass per bruker
- Lese word, pp, excel osv direkte i nettleseren.
+ fungerer best i ff og chrome. Spesielt Dokumenter og Presentasjoner henger av og til litt i IE.

Ole Avranden

utvandret
Kan det brukes ved siden av det som ligger der som selve websida eller mü det integreres på et 'hjemmelig' sted?

Det kan godt legges i tillegg til eksisterende webløsning, men på grunn av god integrasjon alle funksjonene i mellom, ville jeg laget nettstedet fra scratch.

Britta

stoffdronning
Anbefaler Google-pakka. Bruker den selv til alt av dokumenter.
- Epost og alle filer osv med én og samme innlogging
- Avanserte funksjoner av alle typer - hvis nødvendig
- Tilgjengelig hvor som helst
- 10 gb gratis lagringsplass per bruker
- Lese word, pp, excel osv direkte i nettleseren.
+ fungerer best i ff og chrome. Spesielt Dokumenter og Presentasjoner henger av og til litt i IE.

Bruker du den bare til deg selv eller som team-arbeidsplass til en gruppe av mennesker?

Det er ingen av oss som kommer å bruke den privat til mail e.l. det skal være en felles platform der styret kan jobbe. Mail til styre må altså går videre til alle (som hos yahoo: jeg skriver til styretnqf@yahoogroups og alle innmeldte får), styredokumenter må lastes opp og ses av alle, mailen om at det ble lastet opp noe må går til alle.

Topp