Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google analytics

kami1337

Medlem
Hei!

Driver og koder en webside som skal bli en typisk "annonse portal". Jeg eller bedriften kontakter hverandre og deretter vil de få en banner på siden om er er interesserte i å ha reklamer der, Kan jeg koble google analytics opp etter denne slik at jeg har oversikt over unique klikk etc over selve banneren?

//

Om vi blir enige om at jeg kun tjener penger dersom noen gjør et kjøp via linken min på bedriftens side, hvordan tracker jeg da "kunden" slik at jeg kan bevise at varen ble bestilt via min link?

Takker på forhånd! :)
 

zapotek

Medlem
For å tracke et klikk fra din side til annonsørs side er dette sånn ca. fremgangsmåten:

1. Annonsen lenker til ulike undersider på ditt nettsted. Du trenger en unik side pr. annonsør (eller annonse).
2. På denne unike siden plasserer du analyticskoden.
3. Undersiden redirecter automatisk brukeren til din annonsørs side.

Det er nå enkelt for deg å se hvor mange klikk (antall besøk til den unike undersiden) annonsøren din har fått fra annonsen på din side.

For å tracke antall salg som er gjennomført på annonsørens nettside er en smule mer komplisert... F.eks. er ikke dette noe du kan tracke fra ditt nettsted, dette må gjøres fra annonsørens nettsted.
 
Topp