Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google Adwords - Dårlige service?

nett.pro

Member
Hei. Jeg hjelper en klient med en Google Adwords konto. Ikke at det er noe jeg i utgangspunktet liker å fikle rundt med. Synes Det er knotete laget. Elendig brukervennlighet. Skulle ringe Google for support, men nå viser det seg at de ikke har norsk telefonservice lenger? I tillegg fikk jeg beskjed når jeg tastet inn kundenummeret at de ikke kunne hjelpe. Uten å ha lagt frem noen problemstilling. Kanskje de kun hjelper kunder som er ven viss størrelse, f.eks. Telenor, Equinor, osv? Virker ganske userisøt spør du meg.
 

xdex

Medlem
Jeg har vært i dialog med dem flere ganger, aldri hatt problemer. Det er vel 4-5år siden de "norske" supporttelefonene ble stengt. Jeg sier "norske" fordi det hovedsaklig var svensker med bosted i malta.

Hva er problemet? Jeg har jobbet med google ads (tidligere adwords) de siste 7årene, og har garantert vært borti problemstillingen. Hvis du ikke vil fortelle det her inne, send meg en melding.
 

nett.pro

Member
Nei, i forhåndsvisning og diagnostisering så får jeg opp "Annonsen din vises ikke". "Vi vet ikke hva som er årsaken til at annonsene dine ikke blir vist etter dette søket." Så det er jo helt håpløst laget. Vanskelig å rette opp i en feil når ikke engang Google kan fortelle hva det er. Da er det greit å snakke med noen, men når de ikke tilbyr hjelp for norske søkeord, og heller ikke svarer på telefon så blir det unødvendig vanskelig. Det er selvfølgelig måter å løse dette på, men jeg blir bare så irritert når de har en sånn håpløs tilbakemeldinger i systemet.
 

xdex

Medlem
De tilbyr masse hjelp, også på norske søkeord. Du har nok kanskje bare tatt kontakt på feil sted? Hvis en annonse ikke vises er det svært ofte et av disse punktene,

* Søkeord som bryter med reglene
* Ikke lagt til kort/betaling/faktura
* Nettstedet har tidligere hatt brudd med Google ads, og er svartlistet
* Annonsene har ord/feil som ikke er godkjent

Jeg har aldri i mitt liv opplevd at google kun viser "Annonsen din vises ikke", så jeg går ut i fra at du her ikke ser hele bildet. Du må nok bare klikke deg inn på den aktuelle annonsen, og ev. anke avgjørelsen / lese hva det egentlig dreier seg om.
 
Topp