Google adwords. 0 klikk/visninger

nemofish

New Member
Heisann! Har annnonse via google adwords, og har hatt det en uke der nå. Men det står fortsatt 0 visninger? Er ansvarlig i å annonsere for onlyfail.com, der det blir lagt ut tullevideoer, som pranks, fails osv. Derfor har jeg mye av "funny stuff" osv i søkeord. Det står som Kvalifisert på status, og har en 15 forskjellige søkeord.

Er det dårlig med annonser når det gjelder disse type ting? Noen kule søkeord-tips? =)

Facebook har en sykt bra annonsering, der jeg har brukt en del penger allerede.

Takker for svar! :)

clinton4

Medlem
Det kan skyldes to ting.

1. Du byr for lite på søkeordene.
2. Kampanjen er satt i pause modus.

appelsin

Medlem
Hierarkiet i Adwords er følgende:

Kampanje --> Annonsegruppe --> Søkeord

Hvis du er i kampanjemodus, så ser du at kampanjen står som "Kvalifisert" eller "Midlertidig stoppet". Hvis du ikke har visninger --> Klikk på den aktuelle kampanjen. Da havner du i Annonsegruppemodus. Sjekk at annonsegruppene ikke står som "Midlertidig stoppet". Hvs dette er ok, klikk på "Annonser" i annonsegruppemodus. Sjekk hva status er for annonsene dine.

Antakelig står det "Under evaluering" som betyr at Google gjennomgår annonsene dine manuelt før du får annonsere.

Altså må du sjekke om Kampanjen er aktiv, annonsegruppene er aktive, og om søkeordene er aktive (at du ikke har pauset noen av lagene i hierarkiet). Det er ikke så intuitivt i starten. Jeg husker at jeg ikke forsto hvorfor kampanjene mine ikke gikk for noen år siden, og det viste seg at kampanjen sto på grønn, mens annonsegruppene sto på pause, og dermed ble ikke annonsene vist.

Topp