Kjapp og trygg hosting for Wordpress

God på kommunikasjonsstrategi?

Arne Devold

New Member
Jeg har lagt merke til at det er mange næringsdrivende på dette forumet.

Hvis du bruker regnskapstjenester - hva søker du hjelp til og hva ønsker du svar på?

Hva ønsker du at regnskapsfører skal kommunisere til deg?

Jeg og min kone driver et regnskaps- og bedriftsrådgivningskontor i Bergen.

Vi søker løpende å møte endringene i regnskapsbransjen. Hva koster regnskapstjenester? Hvordan bli mer effektiv med økonomistyringen? Hvordan bruke regnskapsdata til å bli mer bærekraftig bedrift? Hvilket regnskapssystem bør jeg velge?

Vi har nylig laget nye nettsider og her har vi blant annet en seksjon med ofte stillte spørsmål - såkalte FAQ’s. Her ønsker vi innspill til innhold.

Hva ønsker du at regnskapsfører skal informere mer om? Hvilke spørsmål synes du er viktige som regnskapsfører ikke besvarer? Hvordan tenker du at regnskapsfører kan kommunisere bedre? Er det ord og uttrykk som regnskapsfører bruker som du ikke forstår?

Jeg tenker regnskapsførere generelt har et forbedringspotensiale i å møte kundene med bedre kommunikasjon.

Noen vil nok også hevde at FAQ’s i seg selv ikke er effektiv kommunikasjon og fokus på SOME kanaler er viktigere.

Men jeg har likevel en viss tro på hjemmesider med indeksert og søkbart innhold. Det å skrive ærlig og informativt om næringsliv og vilkår for tryggere og mer bærekraftig drift er stabilt noe man kan vende tilbake til.

Kan du hjelpe med forslag til innhold? Hvilke spørsmål ønsker du besvart? Er det noe i eksisterende innhold som kan forbedres?

Våre foreløpige FAQ’s finner du her:

På forhånd tusen takk for innpill!
 
Topp