Glemt av bilag i mva-registret

perhotspur

New Member
Jeg har et eneeierforetak med et ganske enkelt regnskap med ca. 40 bilag i året. Jeg har gjort en liten tabbe. Jeg har mva-registrering hver andre måned, men glemte og føre inn 3 bilag i løpet av året. Jeg har da ikke fått fratrekk på min mva på disse bilagene, og det er "greit nok". Men kan jeg utgiftsføre disse i årsregnskapet når de ikke var med i mva-regnskapet? Da går vel ikke regnskapet opp?
 

caines

Medlem
Kommer an på hvilken dato du hadde frist for mva oppgjør. Du kan sende inn endringsmelding men usikker på hvor langt den kan endres tilbake. Det er jo viktig at mva oppgjør og fradrag i årsregnskapet (driftsutgifter) stemmer
 
Topp