Gjøre nettbutikken så lett tilgjengelig som mulig?

sammy

Medlem
Hei igjen der ute.
Jeg håper dette innlegget er postet i det rette forumet (jeg var litt i tvil)

Jeg har som dere alrede vet en web side, og som dere vet fra tidligere innlegg så prøver jeg og markedsføre denne på beste måte.

Jeg har nå også fått hjelp til å sette opp en "basic" blog (wordpress) meningen er å koble denne sammen med web siden.
Web siden skal "reklamere" for meg som "entertainer", men det er meningen at blogen ved siden av å være en "ordinær" blog også skal ha en "sidefungsjon" som "nettbutikk" der man kan kjøpe lydbøker og andre audio produksjoner.

Å komme til denne "nettbutikken" via websiden vil antagelig være greit nokk. De som ønsker det vil bare kunne klikke seg videre til "butikken"

Men jeg ønsker selfølgelig også å gå ut med en egen reklame for "varene" i e-butikken.

Det er ønskelig at dette er så enkelt som mulig for kunden. Det vil si absolutt minimum antall klikk for å komme til butikken (Ett klikk ville være optimalt)

Så spørsmålet/spørsmålene blir da:
Kan jeg ganske enkelt skrive min blog adresse (for eks: mittnavn.no/blog) i reklamen og ved hjelp av et eneste klikk lede kunden direkte til "nettbutikken" selv om denne ikke ligger på "hovedsiden" i bloggen? Hva må eventuelt gjøres for å få dette til. Kan dette gjøres uten en masse spesialprogramering?

Alle tips, triks, råd og tanker omkring dette motas med stor takk.
NB: selve betalings delen blir et annet kapittel for seg

Vennlig hilsen
sammy

Sist redigert av en moderator:

Anders

Medlem
Litt usikker på hva du er på utkikk etter her... Men selvfølgelig er det mulig å ha en lenke på forsiden din som lenkes til nettbutikken din. F.eks. øverst til høyre.

sammy

Medlem
Takk for at du svarte Anders.

Jeg har tengt meg to adskilte anonser.En som henviser til min web side der jeg presenterer meg selv som "entertainer". (På denne siden vil det selfølgelig være en "link" til min blog og "nettbutikk".

Den andre anonsen er bare for "nettbutikken" (Ingen web side) den reklamerer utelukkende for audio matrialet i nettbutikken og skal lede direkte til denne (i bloggen) hvis mulig.

Vennlig hilsen
sammy

Sist redigert av en moderator:
U

Uregistrert

Guest
Men denne nettbutikken vil jo selvfølgelig ha en nettadresse også. Som mittdomenet.no/butikk?

Ja, selfølgelig. Unnskyld mine naive spørsmål) Jeg går ut fra at jeg kan sende kundene til bloggen min ved hjelp av: mittdomenet.no/blog, men vil det være mulig å sende "kundene direkte til "butikken" selv om denne befinner seg på en bestemt plass i bloggen? ( for eksempel en "underside" eller hva det nå heter: jeg er som du sikkert forstår heeeelt grøn, men jeg vil gjerne undersøke om planene er praktiske å gjennomføre før jeg setter igang arbeidet)

Topp