Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fremtiden for Search Daimon (tidligere botiho.com)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
For de som følger med i industrien, så har dere sikkert hørt om Search Daimon (Tidligere Boitho)?

Search Daimon (som forresten er et utrolig dårlig navn) er et firma som holder til i Trondheim, som har lagt seg ut i søkemotorkrigen. Med egen søkemotor, tar dem opp kampen mot de store guttene. Om jeg ikke husker feil, så fokuserte dem på norske søk før, men ser ut til å ta seg vann over hodet og satse på det engelske markedet nå. Personlig, tror jeg denne søkemotoren er dødsdømt og skjønner ikke hvorfor i all verden flere store selskaper har investert i dem. Ifølge bloggen deres har dem fått 5 millioner i form av investorer. Totalt, så har dem 9 ansatte, som jeg tror lever av investorpengene.

Noen som tror disse folkene har noe sjanse i det heletatt? Eller er det et dødsdømt prosjekt som bare kaster bort investorenes penger?
 

kent11

Medlem
Du har ikke drevet søkemotor før hører jeg.

Er enig med deg at dette prosjekt er dårlig, men allikevel så er der en del penger i de.(får mye intekte på resultat)

Dette er fra erfaring da vi selv har søkemotor (nordicseek.com)

Med kun 100 000 brukere i mnd på en søkemotor og en gjør bra arbeide så kan 2-3 mann leve av dette

100 000 på en vanlig side så er en heldig vis en kan leve av dette

Så kan du bare tenke deg hva de store søkemotorene tjener
 
Topp