Fra Blogger til eget domene

Frode

Medlem
Har noen blogger på blogspot som jeg har tenkt å flytte over til eget domene. Disse har mange innlinker, så er litt i tvil om dette. Taper jeg masse linkjuice på dette, noen som har gjort dette tidligere, med erfaringer?

Google skriver dette:
"Your original Blog*Spot address will automatically forward to your new domain. That way, any existing links or bookmarks to your site will still work."

picxx

WF 09
Burde vel ikke være noe problem det.
Er vel bare å sette opp en 301 redirect i themet det.

picxx

WF 09
Beklager, jeg var litt kjapt ute der.
Du kan _ikke_ sette opp en 301 redirect fra blogspot.

Du kan derimot legge inn en meta redirect, men dette vil ikke overføre "juicen" fra din blogspot blogg.
Som det så fint stod i en tråd jeg leste hos google, "You're here, thats it!"

Frode

Medlem
Jepp, skal lære meg wordpress snart (fort som bare det)!! men får relativt mange treff hver dag på de bloggene jeg allerede har... Hmm bare la de være som de er kanskje da?

Har noen veldig ok domener som kunne passet nå, men hvis ikke linkene følger etter er det nok ikke verdt det.

Tonny Kluften

Administrator
Ang. meta redirection:

"Meta refreshes are a type of redirect that is executed on the page level rather than the server level (They are usually slower and not a recommended SEO technique). They are most commonly associated with a 5 second count down with text "If you are not redirected in 5 seconds, click here". Meta refreshes do pass some link juice but are not recommended as an SEO tactic due to usability and the loss of link juice passed."

SEOmoz | Redirection

Topp