Fotoblogg

Steve Cash

Medlem
Den der liker jeg, jeg bokmeket bloggen. Jeg er enig i at temaet rettferdigjør kamera med film!

Jeg har noen gamle speilrefleks for film stående jeg også, jeg syns det er morsomt. Noen fra gamle dager, og en Canon og en Nikon innkjøpt i bruktbutikk i fjor sommer. Men det er dessverre dyrt å bruke ja. Og det tar tid før en får bildene. Med de to sistnevnte har jeg bare tatt noen få landskapsbilder, men sannelig skal jeg ta dem med på veteranbilutstilling. Takk for inspirasjon.

Steve Cash

Medlem
Hva slags film bruker du, Daniel? Utvalget av film begynner å bli dårligere, og dyrt er det også. Og hvis det er lov å skrive det her, hvor kjøper du?

Bruker enten Kodak eller Ilford svart hvitt film. Og vanlig kodak fargefilm. Svart hvitt filmen kan fremkalles på samme måte som farge. Det gjør at man slipper og sende vekk filmen. Min lokale butikk fremkaller 2 ganger i uken. For en filmrull betaler jeg ca 100 kroner.

Og har man en lokal fotobutikk som har utstyr til salgs. Er det sikkert ikke umulig og få låne med seg et kamera og leke seg litt.

hansson

Langveisfarende
Kan forøvrig legge til at jeg i dag har en Nikon til 20 lakser og aldri har klart å ta på langt nær like gode bilder som med FE-en fra ca. 1980. Det er ikke nostalgi, det er fakta. Jeg har aldri vært skikkelig fornøyd med noen av digitalkameraene mine. Det har sikkert med at jeg ikke mestrer de godt nok, og at jeg ikke gidder å bruke enda mer penger på å skaffe meg enda bedre utstyr som kanskje kunne gitt bedre kvalitet på automatikk.

Topp