Forum som er forretningsrelatert

kongen

kongemedlem
Hvilke forum finnes det som heller mer mot drift av firma enn utvikling av websider?

picxx

WF 09
Det finnes et par grupper på facebook som brukes som "forum" i denne kategorien, med noen tusen brukere i hver gruppe.
Ser ut som om gruppene blir moderert hardt, noe som sikkert bare er positivt.
Skal se om jeg får grave frem en url...

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Okey, da har jeg bestemt meg for å lage et slikt forum, i samme stil som jeg bygget opp WF fra bunnen av : ) Domene er registert og jeg landet på www.firmaforumet.no. Det ble registert i dag, så må nok vente på at forskjellige servere skal få oppdatert seg rundt omkring.

Kommer til å kjøre opp en vbulletin der også, noe enkelt i starten. Er det noen som kunne tenke seg å være med å ta i et tak eller bidra med noe annet? Trenger noen til å fylle opp forumene før jeg åpner for publicen..

Marita

ordleker
Så bra! :) Jeg har vært moderator på et vbulletin-forum i mange år, så si fra hvis du kunne tenke deg hjelp fra min kant etterhvert som forumet vokser :)

Jeg kan godt være med. Trenger flere aktive forum her i landet. Så at den ikke var åpen ennå, men skal legge den til i favoritter og forsøke å være aktiv der når den er klar.

vBulletin funker fin-fint.

Off-topic: Hvis man har kjøpt lisenser til et par forum tidligere (men de forumene ikke lenger er aktive og sidene er nede) har man da fortsatt lisensen og kan bruke den på en ny side? Kunne googlet det selvfølgelig, men kan jo hende noen vet... Isåfall, så har jeg et par lisenser ledige.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om det er mulig og du kan sende meg en kvittering på salget, så kjøper jeg gjerne en lisens av deg : ) Forutsett av den følger med den siste oppdatering av vB såklart!

peterandrej

pensjonert moderator
Spennende med et nytt forum. Jeg savner et forum der man kan diskutere eksempelvis markedsføring med folk som har litt tyngre bakgrunn enn at de har solgt to annonser på bloggen sin, og håper dette forumet vil bli et slikt et.

Spennende satsning.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Målet med det nye forumet vil være mer forretninger generelt. Jeg har i den siste tiden selv gått mer vekk fra web med egne prosjekter og savner et sted hvor man kan diskutere ikke-online forretninger.

Jeg håper forumet blir en blanding av små ENK med null ansatte som trenger hjelp med regnskap, tyngre markedsføringshjerner som ønsker å holde de små grå gående ved å utfordre seg selv med utfyllende innlegg på forumet og ledere av mellomstore bedrifter.

Jeg håper også det vil bli et nettsted som danner kontakter og nettverk, på lik linje som på WF. Er vi heldig er det mange av medlemmene som vil jobbe sammen med å øke inntektene sine, anbefale hverandres tjenester og forbedre hverandres tjenester og produkter gjennom tilbakemeldinger og konstruktiv diskusjon.

Bjørnar

Gründer
dette applauderes, Kenneth, fra mitt hold også. forumene til eksempelvis hegnar flyter jo over av dritt. ser frem til en tøff linje, med mye god kvalitet :)

Topp