Forslag til nye funksjoner og designmessige grep

RipZ

Medlem
Lånekalkulatoren har feil og mangler:
LÃ¥nekalkulator for kredittkort | Beste Kredittkort

Se her hvordan det skal gjøres:
Kredittkortkalkulator | ABC Nyheter

Et minimumskrav er at terminbeløpet stemmer (noe det ikke gjør nå).

Stemmer rentene på Sammenligning av kredittkort | Beste Kredittkort Ser blant annet at renten for skandiabanken ikke stemmer.

http://kredittkortene.com/cresco-car.html finnes ikke. Får 404-feil.

Hvis man ønsker å gjøre dette skikkelig burde man:
1) Automatisk (eller manuelt) oppdatere effektiv rente hver dag.
2) Ha en skikkelig lånekalkulator som tar med alle kostnader

Ellers er siden oversiktlig og designet fungerer bra.

Anders

Medlem

RipZ

Medlem
Her er feilen i lånekalkulatorscriptet:
$PayPrTerm = ($AmountPrMonth + $InterestPrMonth * 12 / $terms); // Beregne terminbeløp ut ifra angitt terminer
Burde være
$PayPrTerm = $PayPrYear / 12;

Uansett så er ikke denne kalkulatoren relevant i kredittkortsammenheng. Da er vi interessert i gjennomsnittlig lånebeløp. Kalkulatoren passer kun til bruk for enkeltkjøp hvor man betaler ned lånet over X antall terminer. Det er ikke slik man bruker et kredittkort (forhåpentligvis ikke).

Vil gjerne ha noen forslag på nye funksjoner og designmessige grep jeg kan ta.
Savner det samme som jeg alltid savner på nettstedene dine: Informasjon om hvem som står bak. Dersom et menneske skal belære meg om kredittkort, vil jeg veldig gjerne vite hva slags økonomisk kompetanse dette mennesket sitter på. Du velger som vanlig (og jeg tror dette gjelder ALLE nettstedene du driver med unntak av profilsiden din) å være 100 % anonym. Jeg stolte ikke på en bloggplakat fra et anonymt menneske, hvorfor skal jeg stole på kredittkortinformasjon fra et anonymt menneske? Få inn informasjon om hvem du er og hvilken kompetanse du har som gir deg tyngde nok til å formidle informasjon om hva slags kredittkort jeg bør velge.

Synes ærlig talt at domenenavnet er en smule bisart. En ting er selvsagt at du velger .com i stedet for .no (kan godt hende at det bare er psykisk, men det er lettere å ha tillit til sider på .no, og tillit trenger du i bøtter og spann når du tilbyr økonomisk veiledning), men du har valgt en form av nøkkelordet som er bestemt form flertall. Hvorfor? Får veldig en følelse av at du har lett og lett og til slutt bare tatt til takke med det eneste ledige domenenavnet du klarte å finne.

Lånekalkulator for kredittkort har du fått god tilbakemelding på fra andre. Sammenligning av kredittkort ... du kommer til å oppdatere denne manuelt? Good luck ...

... men «Om kredittkort»-siden din fortjener nærmere kritikk.

• Bildet øverst har bildeteksten «Kredittkort». Det ser bare dumt ut.
  • Overskriftene er ikke markerte som overskrifter. Da ser hele greia ut som brødtekst.
  • Du bruker ulike linjeavstander på siden, minst to forskjellige ... i samme brødtekst. Uprofesjonelt.
  • Jeg vet at du ikke bad om tilbakemelding på skrivefeil. Men du har dem. Ganske mange av dem. Og det er forsåvidt greit, ikke alle skriver perfekt, men skal jeg ta imot kredittkortinformasjon av noen, forventer jeg at de er intelligente nok til å luke ut alle skrivefeilene på forhånd. Klarer de ikke det, velger jeg en annen side (det hadde jeg iallefall gjort om jeg hadde vært interessert i kredittkort, men la oss for eksemplets skyld late som om jeg er det).
  • Teksten inneholder en del feil. Den er iallefall formulert slik at den framstår som feil. Du åpner siden med «Kredittkort får en gjerne når en fyller 18 år.» Får man det? Sender banken deg bare et kredittkort uten videre? Nei, det er vel noe man er nødt til å søke om å få, er det ikke?
  • Brødteksten står to ganger. Seriøst.
  • Med unntak av sammenligningssiden kan jeg ikke se en eneste eksternlink på siden din. Svært pussig med tanke på at dette er en nettside om eksterne produkter.
  • Og selvsagt gjør du det med hensikt for å trekke til deg flere kunder, men jeg sier det likevel: Du har fullstendig glemt å nevne det som burde være hovedregel nummer 1 på alle informasjonssider om kredittkort: At de aller færreste av oss *trenger* kredittkort, og at det i de fleste tilfeller vil være fordelaktig å la være å skaffe et kredittkort. Igjen, hele konseptet bak denne siden er basert på at du forsøker å vinne min tillit. Og den får du ikke så lenge du konsekvent omtaler kredittkort omtrent som gratis penger.

picxx

WF 09
Tips : Myyye bedre å gjøre seg ferdig med en side, for deretter å spørre om tilbakemelding enn det er å spørre om ideer for å utvikle egen side.
Ingen som gir deg annet enn tilbakemelding på siden likevel, og når du da har en uferdig side vil kritikken sitte løst.

Anders

Medlem
Takk for innspill olafmoriarty.

Du har helt rett mtp domenevalget. Når det kommer til informasjonom hvem som står bak siden jeg jeg fortsatt litt tilbaketrukken her. Ønsker ikke å klistre opp informasjon om meg og min person på siden. Når det er sagt kan jeg skrive en litt mer generell "om oss"-side hvor jeg kan forklare hvilken kunnskap jeg sitter på, og hvorfor dette kan hjelpe deg med å gjøre et bedre valg.

Når det kommer til Om kredittkort | Beste Kredittkort må jeg bare beklage, dette en tekst som er under utvikling, jeg copypastet det fra en drupalinstallasjon jeg hadde tidligere, så fikk med noen <div>'s o.l. så formateringen ble feil. Hele teksten kommer nok til å skrives om. Takk for at du sa i fra.

Jeg tar gjerne kritikk på skrivefeil, nå skal det merkes at jeg ikke synes jeg har veldig mange av dem; ser noen tegnsettingsfeil og feil i oppbyggingen av noen setninger. Hvis du legger merke til noen er det bare å si i fra.

Dette er veldig tidlig i utviklingen av siden, så eksternlenker har ikke kommet. Det finnes faktisk ikke en eneste en!

Nå har det seg slik at de aller fleste har kredittkort, og bruker det en gang i blant. Når det er sagt så burde man velge et som er rimelig.

Jeg omtaler ikke kredittkort som gratis penger.

Jeg prøver å ikke forsvare meg selv her og du skal vite at jeg prøver å ta til meg så mye kritikk som mulig.

Du har helt rett mtp domenevalget. Når det kommer til informasjonom hvem som står bak siden jeg jeg fortsatt litt tilbaketrukken her. Ønsker ikke å klistre opp informasjon om meg og min person på siden.
Da klistrer du opp informasjon om ditt firma, med firmanavn, organisasjonsnummer og kontaktinformasjon. Prøv å se det fra en annen vinkel: Ville du tatt imot økonomisk rådgivning fra et anonymt menneske?

Nå har det seg slik at de aller fleste har kredittkort
Kilde, takk? Ifølge Wikipedia (riktignok uten kildehenvisning) har vi 2,4 millioner kredittkort i Norge. Det er mange, men det er langt fra «de aller fleste».

Jeg omtaler ikke kredittkort som gratis penger.
Ikke direkte, men du er veldig flink til å framstille kreditt som noe alle burde benytte seg av. Hva med å slenge ut en liste over ulemper med kredittkort? Eller motvirker det dine interesser som kredittkortaffiliate?

Anders

Medlem
Kilde, takk? Ifølge Wikipedia (riktignok uten kildehenvisning) har vi 2,4 millioner kredittkort i Norge. Det er mange, men det er langt fra «de aller fleste».

Fem millioner Visa-kort (om VISA, Kredittkort) - NA24 Arkiv

Ikke direkte, men du er veldig flink til å framstille kreditt som noe alle burde benytte seg av. Hva med å slenge ut en liste over ulemper med kredittkort? Eller motvirker det dine interesser som kredittkortaffiliate?

Hvis det passer seg så kan det godt hende at jeg gjør dette. Takk for tipset.

Topp