Bjørnar
Gründer
Håpløs tittel, men skal prøve å forklare:
Jeg har følgende kategori-oppsett:
Hovedkategori 1
- Underkategori a
- Underkategori b
- Underkategori c
Hovedkategori 2
- Underkategori a
- Underkategori b
- Underkategori c
(Underkategoriene til Hovedkategori 1 og 2 har samme tittel, men forskjellig innhold)
---
Det jeg ønsker er følgende:
I sidebar.php ønsker jeg en liste over kategoriene som er i samme struktur som man er inne på. Er man inne på underkategori a, i Hovedkategori 2, så skal alle underkategoriene i Hovedkategori 2 listes. På samme måte skal selvsagt også wordpress oppføre seg på Hovedkategori 1 og alle andre hovedkategorier jeg måtte ha. Dette gjelder også poster som er i den aktuelle kategorien, så det er ikke bare i archive-modus dette må virke.
Etter fattig evne har jeg prøvd en mengde koder, og foreløpig endt opp med denne:
echoen som spyttes ut er dummy, og skal bare vise meg om jeg er på rett spor først, men det er jeg foreløpig ikke...
Er det noen glupe hoder som kan hjelpe meg i riktig retning her?
(For the record: Totalt sett skal jeg ha 500 hovedkategorier og 10-15 underkategorier til hver hovedkategori. Jeg skal ikke liste alle hovedkategoriene i menyen av åpenbare årsaker(!).
Jeg har følgende kategori-oppsett:
Hovedkategori 1
- Underkategori a
- Underkategori b
- Underkategori c
Hovedkategori 2
- Underkategori a
- Underkategori b
- Underkategori c
(Underkategoriene til Hovedkategori 1 og 2 har samme tittel, men forskjellig innhold)
---
Det jeg ønsker er følgende:
I sidebar.php ønsker jeg en liste over kategoriene som er i samme struktur som man er inne på. Er man inne på underkategori a, i Hovedkategori 2, så skal alle underkategoriene i Hovedkategori 2 listes. På samme måte skal selvsagt også wordpress oppføre seg på Hovedkategori 1 og alle andre hovedkategorier jeg måtte ha. Dette gjelder også poster som er i den aktuelle kategorien, så det er ikke bare i archive-modus dette må virke.
Etter fattig evne har jeg prøvd en mengde koder, og foreløpig endt opp med denne:
Kode:
<?php
if ( in_category('1') ) { echo 'Vise liste over underkategorier i hovedkategori 1'; }
elseif ( in_category('2') ) { echo 'Vise liste over underkategorier i hovedkategori 2'; }
elseif ( in_category('3') ) { echo 'Vise liste over underkategorier i hovedkategori 3'; }
else { echo 'nada kategori'; }
?>
echoen som spyttes ut er dummy, og skal bare vise meg om jeg er på rett spor først, men det er jeg foreløpig ikke...
Er det noen glupe hoder som kan hjelpe meg i riktig retning her?
(For the record: Totalt sett skal jeg ha 500 hovedkategorier og 10-15 underkategorier til hver hovedkategori. Jeg skal ikke liste alle hovedkategoriene i menyen av åpenbare årsaker(!).