Forbrukslån - kreditt - partnere?

picxx

WF 09
Er ganske greit oppsatt på hvilke nettverk som tilbyr hva, men er i bunn og grunn i startgropa når det gjelder egne avtaler direkte med finansinstutisjoner.
Har hørt om provijsoner på opp til 4000 kroner for hver godkjent kontrakt og lurer derfor på hvem som er best (for forbruker), og hvem som betaler best til deg som selger.

Noen som har erfaringer med dette?
(Jupps...jeg bygger sider og gjennomfører cold-sales, så det er ikke snakk om affiliates)

kongen

kongemedlem
Den enkleste måten å få egne avtaler med lån/kort-tilbydere er å gjøre det godt som en affiliate, for deretter å ta kontakt med hver enkel bank hvor du viser til dine resultater og at du ønsker en egen avtale. Ingen lån/kort-tilbydere ønsker å inngå avtaler med plenty "småfolk" som ikke presterer, da er det enklere for dem å inngå avtaler med TD og lignende hvor de bare forholder seg til noen få. Så jeg tror nok du bør klare 50-100 godkjente søknader per dag som en affiliate før du bli interessant nok å inngå avtale med.

Tonny Kluften

Administrator
Så jeg tror nok du bør klare 50-100 godkjente søknader per dag som en affiliate før du bli interessant nok å inngå avtale med.

Nei. Det stemmer ikke, dette tallet tar du ut fra lufta kongen. Ikke engang Startsiden.no eller andre store har 50-100 godkjente søknader per dag. Det er ekstremt mye, husk at vi er i lille Norge. Jeg tror at du klarer deg med 2-5 godkjente søknader per uke for å få egen avtale med finansieringsselskaper.
En helt annen side ved saken er at du må overbevise finansieringsselskapene om at du er seriøs. De risikerer mye ved å samarbeide med useriøse aktører. Så det er der den store jobben ligger.

kongen

kongemedlem
Nei. Det stemmer ikke, dette tallet tar du ut fra lufta kongen. Ikke engang Startsiden.no eller andre store har 50-100 godkjente søknader per dag. Det er ekstremt mye, husk at vi er i lille Norge. Jeg tror at du klarer deg med 2-5 godkjente søknader per uke for å få egen avtale med finansieringsselskaper.

Ja, jeg tar dette tallet fra løse luften fordi jeg selv leverer 200+ salg per dag til mine beste kampanjer i lille Norge (ikke finans) og jeg kan ikke forestille meg at større bedrifter som er med i et aff.nettverk ønsker å jobbe 1-til-1 med noen som ikke presterer store mengder (når de samtidig er inne i et aff.nettverk). Hvis de ville jobbe 1-til-1 så ville de hatt eget in-house aff.program, og ikke gjennom et aff.nettverk.

picxx

WF 09
Hvis de ville jobbe 1-til-1 så ville de hatt eget in-house aff.program, og ikke gjennom et aff.nettverk.

Det er ganske stor forskjell på det å administrere et affiliateprogram og det å tilknytte seg uavhengige selgere med eks. no-cure-no-pay løsning.
Selvsagt må man ta kredibiliteten i betraktning, men det er et ganske stort sprang mellom disse to metodene.

Tonny Kluften

Administrator
Ja, jeg tar dette tallet fra løse luften fordi jeg selv leverer 200+ salg per dag til mine beste kampanjer i lille Norge (ikke finans) ...

Nemlig. Å selge finansprodukter er noe helt annet enn å selge alt annet. Hvis du ikke har prøvd det så vet du ikke hvordan det er der.

Et eksempel på hvor urealistiske tallene dine er: Kan du selge 100 lån om dagen tjener du fra 150.000 - 1.000.000 pr. dag ved å ha en direkte affiliateavtale med finansselskapene, alt avhenger avhvor store lånene er. Det er 4.500.000 - 30.000.000 pr. mnd. Dette er summer som ingen låneagent i Norge klarer.

picxx

WF 09
Men, er det noen som har faktisk erfaring med dette, eller er det kun synsing og meninger dere kommer med?

Topp