Forandre header på en Theme

Jostein

Medlem
Hei!

Bare meg igjen.. :) Jeg har lastet ned en gratis theme for annonser, Open Classifieds. Noen andre som har brukt den her?

Jeg må si jeg er lettere impregnert over hva jeg har klart å få til, men enda er det mye som mangler.. Har drevet å surret inne i selve koden og klart å forandre mye tekst fra engelsk til norsk. Hva jeg egentlig bytter vet jeg ikke, men siden ser ut til å funke, og search er byttet med søk osv. Men jeg sliter litt med å bytte ut overskriften på siden som lyder: WPClassifieds
Antar at det ligger noe i header folderen, stemmer dette?

Ellers lurer jeg litt på hvordan man forandrer størrelse, skrift og farge på tekst og bakgrunn. Noen som har noee tips for en newbie??

På forhånd takk!

Vedlegg

• header.txt
    2,9 KB · Sett: 4

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg vil absolutt anbefale deg å bruke Firefox som nettleser og bruke tillegget Firebug. Dette er genialt og uunværlig når du skal forandre ting på en nettside.

Dersom du f.eks vil forandre fargen på en tekst, men ikke har peiling på hvordan du gjør dette, kan du bruke Firebug og klikke på feltet du vil endre. Da kommer innstillingene for dette feltet opp i høyre kolonne (f.eks skrifttype, størrelse, farge etc) og du ser også i hvilken fil dette ligger, samt på hvilken linje.

Deretter kan du endre på innstillingene for feltet du velger og se forandringen der og da. Når det ser ut slik du liker det, kopierer du disse innstillngene, laster ned filen du må forandre, limer inn den nye koden og laster opp filen på nytt.

Voila! :)

Topp