Flytte WP-tema fra folder til root

Bjørn

Domenespekulant
Nå har jeg en HTML side på f.eks. mittdomene.no. Den nye websiden skal nå settes opp med WP, men mens jeg lager ferdig oppsettet ønsker jeg å gjøre dette i en folder f.eks. mittdomene.no/wp - slik at alt jeg gjør av arbeid, ikke blir synlig for noen på hovedsiden og WP-temaet er ferdig bygget opp før jeg legger ut dette på root.

Hvordan overfører jeg så WP-temaet til root enklest mulig når ferdig? Er det en innstilling/plugin i WP, som jeg kan "lenke" folderen til root, slik at leseren vil se WP-siden som index minside.no, mens alt i virkeligheten ligger i folderen minsiden.no/wp, eller må jeg fysisk slette alt på root og legge inn hele WP og temaet på nytt under root?

Bjørn

Domenespekulant
Kan du forklare litt mer Peter? Jeg beholder altså HTML siden på root inntil videre, og lager en folder for WP og legger så til innstikket? Når alt er ferdig, så kan jeg også bruke innstikket slik at jeg kan dirigere alle lesere til Wp-siden og denne vil vises som mittdomene.no i browservinduet (altså mittdomene.no og ikke mittdomene.no/wp)?

peterandrej

pensjonert moderator
Nei... Installer WP i root og installer innstikket. De HTML-filene fra den gamle siden lar du bare være, utenom index-fila (som antagelig heter index.html) som du døper om til f.eks index2.html.

I innstikket til members only skal du så bare legge inn adressen til den siden du vil brukerne skal videresendes til - oppgi her bare filen index2.html så er du i boks og kan jobbe som du vil i det skjulte.

Når du er ferdig deaktiverer du bare innstikket.

Bjørn

Domenespekulant
Takk, da skal det prøves :) Finner bare v.0.6.7 som sist ble oppdatert i 2008, men fungerer forhåpentligvis også med siste versjon av WP? Har du selv prøvd det med nyere versjon av WP?

Nutz

Med lem
Hmm.. Hva med å lage dette "hjemme" lokalt på en "Wampserver"-lignede sak..

Når du har blitt ca. 99% fornøyd, så laster du det opp på server, og finpusser..

Eller er det noen "brister" i tankegangen min som gjøre dette unødig vanskelig..
Liker ikke å krølle så mye med en aktiv - live side.

peterandrej

pensjonert moderator
Takk, da skal det prøves :) Finner bare v.0.6.7 som sist ble oppdatert i 2008, men fungerer forhåpentligvis også med siste versjon av WP? Har du selv prøvd det med nyere versjon av WP?

Jada, funker helt fint. Etter min mening er dette den absolutt enkleste måten å få til det du skisserer.

Topp