Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flytte WordPress sider til ny host 2023

Travellingman

Nettgrunder
Noen år siden jeg har byttet webhotell, men nåværende aktør tar seg alt for godt betalt. Så jeg har nettopp signet meg opp hos Sircon etter flere anbefalinger fra medlemmer her inne ;)

Er det noe nye tools som er å anbefale? Er Duplicator plugin(gratisversjonen) fremdeles grei?

Eller er det best å gjøre det manuelt? Laget meg en liten guide for noen år siden, kan jeg evt følge samme fremgangsmåte?

Flytte wordpress nettside fra et webhotell til et annet webhotell.

Steg 1: Komprimer alle WP filer på gammelt webhotell og last ned. Last også ned Wp-Config filen.

Steg 2: Eksporter databasen, velg alle, eksportmetode velg egendefinert, add drop table, klikk på gjør.

Steg 3: Lage addon domain på det nye webhotellet.

Steg 4: Lage ny database/bruker, laste opp WP filer og en redigert Wp-Config med ny database/brukernavn og passord,

Steg 5: Laste opp database,
 

Marius_J

Social Engineer
Hei.

Jeg bruker Backup Migration når jeg flytter wordpress nettsider.
Det er gratis opp til 1 GB.

Sircon flytter nok nettsidene for deg kostnadsfritt om du ikke ønsker å gjøre dette selv. :)
 

Marius_J

Social Engineer
Du kan sende de en e-post og spørre, er flere av sircon sine konkurrenter som flytter nettsider og e-post gratis over om du flytter til dem.
 

Travellingman

Nettgrunder
Jeg spurte @Tonny Kluften ;) Men de vil ha en enhetlig kundebehandling så det er greit nok. Har opprettet en konto(Minipakken) der og satt opp et hoveddomene for den. Den siden gikk greit å flytte over med Duplicator.

Men nå er jeg i gang med å flytte ytterligere fire sider over dit og har støtt på et problem. Jeg får ikke lagt til addon domener/subdomener? cPanel er også litt begrenset ift feks Hostgator, var mye flere valgmuligheter der.
 

Travellingman

Nettgrunder
Vel, det ser ut som jeg har gått på en blemme :oops: Sircon tilbyr ikke addon domener på webhotell. Det burde jeg nok ha lagt merke til før jeg registrerte en konto der....Så det var de pengene ut vinduet, regner ikke med at det er noe angrefrist på slike tjenester?
 
Topp