Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flyers for trafikk på nettside?

Har vært inne på tanken å få besøkende på sida mi ved hjelp av flyers. Nå har jeg ikke tenkt å "spamme" folk, så det blir kun én gang per postkasse. Folk hater jo reklame, så er det noen mulighet for å gå på en smell? Kan jeg feks få bøter el.l. for å gjøre dette?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du avtaler da med en som tar distribusjonen for deg (norpost, posten), og hvis de ikke forholder seg til hva folk har klistret på sin kasse ("ingen reklame utenom menighetsbladet" eller noe), så blir det distributørens problem. Såvidt jeg vet ihvertfall.
 
Snedig. Var inne på Bring sin side her nå, de trykker OG sender ut. Prisen var ikke steikje gal heller.

Reklame - enkeltsidig A5 - uadressert distribusjon: kr. 1,65 for 5000+
 

picxx

Well-Known Member
Jeg vet PAJ testet dette for ikke så lenge siden.
Han kan jo selv fortelle om sin erfaring hvis han ønsker.
 

Beergear.no

Medlem
Har testet ut å dele ut flyers lokalt her i Fredrikstad.
Men jeg vet ikke hvor stor effekt det hadde.
Mange kom og handlet i lagerutsalget, men jeg vet ikke om de hadde kommet uansett...
Regner med at noen kom pga jungeltelegrafen, andre fant oss på nett, og noen pga flyers.
Uansett så var fordelen for oss at det var "gratis" markedsføring i oppstartfasen.
Vi laget reklamen selv, og delte den ut på kveldstid.
Har en følelse av at det hadde en langtidseffekt.
Både på nett og lokalt i utsalget.
 
Sist redigert:
Har i utgangspunktet lite tro på uadressert reklame, men det er jo litt avhengig av hvem man vil nå. Det blir jo helt random hvem som får denne og når man da målgruppen? Aner jo ikke hva denne siden omhandler riktignok, men om man ikke driver med noe som "alle" har nytte av, så hadde jeg valgt en annen løsning enn uadressert reklame.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det er uten tvil at uadressert reklame fungerer! Dette er mer eller mindre den sikreste måten å treffe målgruppen på. Det dumme er jo at man også treffer mange utenfor målgruppen.

Det man må være god på når man driver med DM er å vite hvordan man skal trigge sin målgruppe så de responderer på DM'en.

Jeg tror det er viktig å ha et incitament fra offline til online hvis man skal få trafikk!

Som f.eks:
Et kupongtilbud man kan hente på nettsiden
Et arrangement man må melde seg på


Note:
Incitament
Incitament er en stimulans til å gjøre en ekstra innsats. Stimulansen kan enten være følelsesmessig, for eksempel følelsen av å hjelpe en venn, eller et menneske i nød, en økonomisk godtgjørelse, eller høyning av egen status.

Hentet fra Wikipedia
 

hohohoo

Medlem
Jeg tror også det virker, oh Msites har et godt poeng. De fleste mennesker tenker "whats in it for me". På lagersalget kunne man lokket med gratis kaffe til de som tok med lappen, på nettbutikker så kan man skrive på en kode og tilby f.eks gratis frakt på første bestilling de neste 30 dagene. Da får man også en mulighet til å måle effekten.

En mulighet til distribusjon er jo å tilbys avisbudet/-dene noen hundrelapper for å ta med se flyers på sin rute.
 

tulling99

Medlem
Jeg tror også det virker, oh Msites har et godt poeng. De fleste mennesker tenker "whats in it for me". På lagersalget kunne man lokket med gratis kaffe til de som tok med lappen, på nettbutikker så kan man skrive på en kode og tilby f.eks gratis frakt på første bestilling de neste 30 dagene. Da får man også en mulighet til å måle effekten.

En mulighet til distribusjon er jo å tilbys avisbudet/-dene noen hundrelapper for å ta med se flyers på sin rute.

Genialt. Dette skal jeg gjennomføre når min nettbutikk er oppe og går! =)

Dersom jeg kun reklamerer i min hjemby så kan jeg jo ordne frakten selv og dermed ikke tape penger (det er jo strengt tatt bare å putte varen i postkassen til kjøperen).
 

peterandrej

pensjonert moderator
Min erfaring: fungerer ikke bra i det hele tatt. Men klart; har du noen tusen til overs er det jo bare å kjøre på. Sender du ut 10.000 ads får du kanskje ett par ekstra besøk på nettsidene, man vet jo aldri.

Har null tro på denne typen push-and-pray markedsføring.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det kan definitivt funke hvis det gjøres riktig, men den siste biten der, nemlig å "gjøre det riktig" er fordømt viktig, ellers vil det nok være bortkasta penger. Generelt regnes det vel som ganske vanskelig å konvertere fra papir til online trafikk/salg, det er heller ikke alle typer varer/tjenester som egner seg for dette, men det er klart det kan funke, ellers hadde vi jo aldri fått tilbudsaviser i postkassa.

I tillegg til at flyerne må gi et proft inntrykk vil jeg tro at det er veldig viktig hva slags side dette er: Er det en nettside der du hovedsaklig tjener penger på annonsering, så vil jeg tro det er bortkasta, men for salg av varer/tjenester er jo regelen enkel: Jo dyrere det du selger er, jo færre salg trenger du for at annonseringen skal ha lønt seg.
 
Sist redigert:

jagarock

Information Research & Analytics
hva selger? sex drugs og rocknroll. send ut reklame for det så kommer det sikkert noen besøkende.. ;)

personlig er den eneste uadresserte reklamen som har "konvertert" meg det bladet fra nytt og nyttig. det er jo typisk sånn butikk som har ting som "alle" trenger, så for dem tror jeg uadressert reklame funker bra. men de har jo mulighet for å bestille med en kupong i selve reklamebladet da, så man trenger ikke gå online.

selger du ikke noe som passer for alle blir det jo større risiko, men som atomet sier, jo mer profitt du har pr produkt i kroner og øre jo bedre.

/fillerpost
 

n0stra

Medlem
Problemet nå til dags er jo også at mottakerne overflømmes av slike kampanjer og reklamemagasiner/brosjyrer.

Har tenkt litt på dette med å muligens kunne skille seg ut om man foretar utdelingen av de selv, dette begrenser jo litt men gir jo også mulighet til å i større grad følge med om det gir noe utslag. Og jeg er vant til å gå og dele ut opptil flere tusen brosjyrer for eget politisk parti så det går ganske fort og greit.

Lurte litt på å forme det slik som de "ikke forstyrr" flyerne som man hekter på hotelldøra. Se om det ville skilt en ut litt så man har større sjans for å bli sett.
 
Topp