Fluktfrekvens og forholdstall treff/salg

Hei,

Til dere som driver nettbutikk:
Hvor mange salg har dere pr. antall treff på nettbutikken ( f.eks. 100 besøkende og x antall salg pr. dag ), og hvor stor prosentvis fluktfrekvens ( google analytics ) har dere?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Svært lite for øyeblikket. Vi kjører vel 2 stk. A/B tester i skrivende stund, men vi har ikke gjort de helt store tiltakene enda. Nytt design vil komme, men vi drøyer det til januar. I tillegg skal vi gjøre noen tiltak utover vinteren for å få bedre flyt på leveransetider.

Utover det, så kjører vi som sagt A/B tester. Vi har en rekke spørsmål vi ønsker svaret på i forveien av det nye designet, så derfor tester vi nå! :)

AnneB

Medlem
I min nettbutikk er det ca 2 % konvertering og 35% fluktfrekvens. Dette er snitt pr måned, men konverteringer kan variere fra 0, 5 til 6 % avhengig av kampanjer og markedstiltak.

svarstad

Medlem
Så langt i 2013 har jeg en konverteringsfrekvens på 5,8 % og en fluktfrekvens på 15,36 %. I 2012 hadde jeg en konverteringsfrekvens på 7,2 % og en fluktfrekvens på 33,40 %. I slutten av 2012 fikk vi lagd et nytt design på nettbutikken som gjør at vi har fått en meget lav fluktfrekvens i 2013. Er godt fornøyd med konverteringsfrekvensen også.

Laser

Medlem
Vi har hittil i 2013 en snittkonvetering på 3,45 %. Fluktfrekvens er 1,17 %.
Konverteringsrate har variert alt fra 0,5-14,4 %, og vi benytter utelukkende nyhetsbrev og facebook.

Topp