flashsite som ranker sykt bra - hvordan er det mulig?

Altberger

Medlem
Hei alle,

Jeg er langt fra noe ekspert på flash men har fått forståelse av at flashsiter funker dårlig i Google.

Likevel har jeg funnet en site som ikke bare ranker bra - den ranker sykt bra!
Hus Termografering AS: termografering, trykktest, boligkontroll, blowerdoor, lekkasjesjekk, luftomsetting, termografi

Kan ikke fatte av at de skal få så mye ut av så lite content.
De har heller ikke bygget lenker i massive dimensjoner. Alt de har er en Titeltag på forsiden + stikkord (dvs selve søkeordet nevnt kun 1 gang)
Det kan vel ikke holde vel? Hva kan de ha gjort for å klare dette?

At de ranker bra på "hustermografering" skjønner jeg ref domenet;
hustermografering - Google-søk (nr 1 - den søketilpassede siden de kjøpte av meg er nr 2)

men nå kommer det jeg ikke fatter;
termografering
termografering - Google-søk

boligkontroll
boligkontroll - Google-søk

Trykktest;
trykktest - Google-søk (40.000 hits)

lekkasjesjekk
lekkasjesjekk - Google-søk

De har jo knapt nok innholdtekst på disse søkeordene, kun stikkord Var ikke content is King alikevel?

Hvordan kan de ha klart dette?

Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Jeg syns de ranker dårlig på

- boligkontroll
- termografering
- Trykktest

De ranker etter nettkatalogen.no og alle som ranker etter nettkatalogen.no ranker dårlig.

"lekkasjesjekk" har bare ca. 400 treff i Google så å ikke ranke nr.1 på det ville vært total fail.
"hustermografering" har rundt 30 treff i Google...

clinton4

Medlem
Nå var det jo svært få treff på alle disse søkeordene, så jeg synes ikke dette var så veldig bra egentlig.

picxx

WF 09
trykktest - 40.000 hits - nr 7.

Det er ikke dårlig!

At det finnes mange sider som rangerer på ordet trykktest sier ingenting om konkurransen på dette ordet, det forteller deg bare at det finnes mange sider som har innhold der ordet brukes.
Tar man et kjapt søk med adwords keyword tool finner man at det er 210 søk på ordet i måneden, noe som indikerer at konkurransen er svært liten.

Tonny Kluften

Administrator
Vel,,, det sier gjerne jeg også men det blir litt for enkelt utsagn dessverre;
byggmester bergen - Google-søk
Nettkatalogen ligger over kartet, min kunde ligger under kartet.

Håper fortsatt på at Google skal legge Nettkatalogen i sekundærsøket...

Ja, klart det finnes unntak, jeg mente generelt, men selv i denne byggemestersaken burde det ikke være særlig vanskelig å ranke på topp. Om det er noen vits i å ranke på ordet byggmester er en annen sak...
Ja, den dagen Nettkatalogen kommer i sekundærsøket kommer jeg til å gråte av glede. De forsøpler veldig.

Topp