Firefox stjeler ressurser/hastighet-tips?

metallian

Medlem
Nettsurfingen går tregt-gjort noen dager. Pga været er jeg ikke mer på pcen enn jeg trneger om dagen men igår ble det plagsomt. Hev opp en torrent-nedlasting for å feilsøke litt og Firefox er skyldneren- dersom jeg satte opp en 3-4 faner med sider gikk nedlastingen i null-og sidene lastet langsomt. Når sidene var nedlastet gikk torrentfarten opp igjen. Btw- nettleseren er treg uten at torrenten står på også ;-)

Tips? HAr siste versjon, men kanskje en avinnstallering og ny installasjon er tingen? Evt rnske skikkelig for plug-ins (selv om jeg ahr skrudd de av) ?

impel

Medlem
Hvordan ser minneforbruk og CPUbruken ut i systemmonitor/prosessoversikten? Hvis RAMbruken er veldig høy, og du må over på swap/vekselminne, vil ting gå veldig tregt, spesielt om du har roterende harddisk.

Du kan få en detaljert minneoversikt ved å skrive about:memory i adressefeltet, og trykke "Measure". Da ser du evt. hvilke faner osv som spiser mest.

Sjekk også about:telemetry og about:healthreport og se om du finner noe "muffens" der.

Topp