Fins det noen "magisk" grense man bør nå av besøkende for videre vekst av trafikk?

Marita

ordleker
Om dere skjønner hva jeg mener?

Jeg husker like før Facebook kom for fullt, så snakket man om at nå hadde det nådd en "kritisk brukermasse" (tror det var det ordet..), slik at fra "nå av vil Facebook raskt vokse".

Det er vel kanskje ikke helt sammenlignbart med en blogg eller et nettsted, men..

Noen som har erfaringer med at når dere først har nådd x antall lesere hver dag, så har lesermassen økt mer enn før? Eller er det slik at uansett antall lesere hver dag, så vil den over tid øke jevnt (om den i utgangspunktet øker..)?

Jeg vet ikke helt om jeg klarer å forklare meg helt sånn at dere forstår her jeg.. :rolleyes:

tyr897

Medlem
Kritisk brukermasse er hovedsakelig for sosial nettsteder.

Hvis ingen du kjenner er på Facebook er det ingen grunn til å registrere seg, for da er det ikke så nyttig. Så i begynnelsen må en jobbe for å få mange nok brukere til at det er en god grunn til å registere seg, en har da nådd kritisk masse og ballen ruller av seg selv.

En kan jo argumentere for at en har noe tilsvarende med andre nettsider. Dersom du når et stort antall lesere, vil du kunne bli sett på som en autoritet innen et emne, og folk vil referere til deg. Når du blir referert til, vil nye lesere oppdage deg, og kanskje igjen referere videre.

Topp